L'aeroport de Girona torna a les pèrdues. Després que el 2010 fos el cinquè aeroport amb més beneficis de la xarxa d'Aena, el 2011 es va saldar amb unes pèrdues de 2,56 milions d'euros. Darrere d'aquests resultats hi ha la caiguda del trànsit motivat per la retirada pogressiva de Ryanair en el seu pols amb la Generalitat per a firmar un nou conveni per a l'aeroport gironí. En total, durant el 2011 han passat per les instal·lacions de Vilobí d'Onyar un total de 3.007.649 passatgers, un 38,2% menys que l'any anterior.

Girona va obtenir un volum de negoci durant el 2011 de 24,85 milions, segons que va informar ahir Aena en la presentació de resultats dels aeroports espanyols. D'aquests, 16,36 els va obtenir gràcies als serveis aeroportuaris que presta, i 8,49 gràcies a serveis comercials. Descomptades les despeses de personal i d'explotació, més les amortitzacions, dóna unes pèrdues de 3,67 milions, que es queden en 2,56 un cop s'hi aplica l'Impost de Societats.

Aena Aeroports va reduir gairebé en un 20 % les seves pèrdues l'any passat, fins als 220,389 milions d'euros enfront d'uns números vermells de 275,1 milions registrats el 2010

Dels 47 aeroports i 2 heliports de la xarxa, només deu van acabar el 2011, després d'impostos, amb resultats positius, dels quals destaca Palma de Mallorca (44,7 milions d'euros). D'entre els que van registrar resultat negatiu, destaquen Madrid-Barajas (gairebé 95 milions d'euros de pèrdues) i ?Barcelona-El Prat (22 milions d'euros).