Les matriculacions de turismes i tot terrenys van registrar una caiguda del 12,8% a la província de Girona el juliol, fins a situar-se en 933 unitats venudes al tancament del passat mes, segons dades de l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam). A Espanya, les vendes de cotxes van baixar un 17,2% el mes passat, comptabilitzant un total de 65.322 unitats venudes.

Aquest descens interanual de les compres de vehicles a Girona es va deure, principalment, a la caiguda de les vendes de turismes, que es van reduir un 17,5%, fins a les 757 unitats venudes. Al seu torn, les adquisicions de tot terrenys van créixer un 15%, registrant 176 matriculacions el juliol.

En relació amb les marques més venudes a Girona fins a juliol, encapçala el rànquing de matriculacions la casa Citroën amb 538 unitats, seguida de les firmes Volskwagen i Seat, amb 454 i 453 unitats venudes, respectivament. Les marques Peugeot i Nissan, amb 423 i 416 venuts, van ser també representatives, situant-se entre les més demandades de la província. Le segueixen en volum Audi i Ford, amb 359 i 334 unitats, respectivament; així com Toyota (333), Renault (322) i Opel amb 276 automòbils venuts.

Per províncies, Barcelona va ser la que major quota de mercat va registrar a Catalunya, amb el 80% de les vendes, per davant de Girona (8,3%), Tarragona (8,1%) i Lleida (3,3%).

En el conjunt del'Estat, Catalunya va ser una de les comunitats on menys van caure les vendes al mes de juliol, amb un total d'11.204 unitats. Amb això, concentra un 17,2% de les vendes estatals.

La forta caiguda de les matriculacions de turismes el juliol passat, al registrar-se un 17,2 % menys que el juliol de 2011, amb només 65.322 registres, ha portat a les organitzacions del sector a establir una nova previsió per a aquest any, que situen en menys de 700.000 unitats, un nivell de fa trenta anys.

Les 65.322 unitats matriculades fan que el passat mes sigui el pitjor juliol de la història, un mes que amb el de juny és tradicionalment un dels millors de cada any i que és ja un 61 % inferior al mes de juliol de 2007, l'any d'inici de la crisi.

Amb aquest mal resultat de juliol arrenca el segon semestre de l'any que està marcat per una pujada de l'IVA l'1 de setembre, que fa témer al sector i als analistes noves caigudes de mercat.

Les matriculacions de juliol porten a un resultat acumulat per als primers set mesos de l'any de 471.393 matriculacions, un 9,5 % menys que les 521.130 de gener a juliol de 2011, una dada que ha portat a la nova estimació de mercat i posa al sector, especialment als concessionaris en una situació crítica.

El futur

Els càlculs de les associacions estimen que amb una situació així la quarta part de l'actual xarxa de concessionaris de l'Estat, ja minvada per la crisi, desaparegui amb la consegüent pèrdua de llocs de treball.

La falta de confiança del consumidor, la desocupació, la falta de finançament i la reducció de la capacitat adquisitiva de les famílies, continuen sent els principals llastos per al mercat d'automòbils, segons les organitzacions del sector, que no entreveuen cap millora a curt termini.