El delegat de l'Estat al consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet, va apostar per crear a Barcelona el pol logístic més gran d'Europa aprofitant els nous espais de què disposen el propi consorci, el port i l'aeroport i donant una gestió conjunta a la zona. Cornet va explicar que la idea és aprofitar les tres institucions del Govern, Port de Barcelona, Aeroport del Prat i Consorci de la Zona Franca per a, juntament amb l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, fer el "pol logístic amb més gran potencial de desenvolupament de tot Europa".

Per al delegat de l'Estat, el desenvolupament que està pendent de fer-se a la zona portuària, a la ciutat aeroportuària del Prat i al consorci és una oportunitat que cal aprofitar per impulsar el sector i l'economia en general. Malgrat que cadascuna d'aquestes zones per si sola ja "és potent", les tres juntes formen el pol logístic més important per desenvolupar d'Europa, des d'on es pot distribuir la mercaderia per tot Europa, el nord d'Àfrica o Llatinoamèrica.

A més, la zona rebrà un gran impuls quan es construeixin els esperats nous accessos ferroviaris i viaris al Port, que també connectaran amb la Zona Franca i la ciutat aeroportuària, fet que, segons Cornet, comportaria un canvi radical per a Barcelona "comparable a l'impuls registrat amb motiu de la celebració dels Jocs Olímpics".

Encara que, de moment, només entraran en funcionament els accessos provisionals el setembre, segons Cornet, els nous accessos viaris i ferroviaris previstos a la zona podran amortitzar-se en un període d'entre 6 i 8 anys, si ens referim a la riquesa, la reducció de cost i l'increment de productivitat que poden generar per a les empreses instal·lades a la zona.

La proposta de Cornet per gestionar de manera conjunta tota aquesta zona logística passa per dotar-la d'un sistema de finançament molt competitiu.