El Ciberdilluns, conegut dia de rebaixes a Internet als EUA, arriba a Espanya avui, 3 de juny, convertit en una jornada de grans descomptes en línia, amb la participació de 120 empreses, i en què els organitzadors esperen que unes 200.000 persones comprin productes a preus reduïts.

María José Mayor, coordinadora de l'"eDay", com s'ha anomenat el ciberdilluns a Espanya, ha indicat que espera que les vendes arribin als deu milions d'euros, en la segona edició d'aquesta jornada, després de la celebrada el passat 26 de novembre com estratègia prèvia a la campanya de Nadal.

El ciberdilluns espanyol l'ha organitzat "The eWorld", la fira professional de comerç electrònic i màrqueting digital, i segons Mayor, la idea és promocionar tota mena de consum i que els compradors sàpiguen que la venda per internet va més enllà de la moda.

També volen que el consumidor que no s'ha estrenat en el món cibernètic tingui un incentiu per entrar a fer les seves compres i s'espera que unes 60.000 persones debutin com a compradors a la xarxa.

Mayor ha recordat que l'any passat es van superar totes les expectatives i en la primera edició hi va haver 525.000 usuaris, i més de dos milions i mig de pàgines vistes, una gran acollida que va provocar que en algun moment els servidors es veiessin desbordats.

En l'acció del 3 de juny, que els organitzadors no volen presentar com una pàgina de descomptes sinó de "súperrebaixes", participaran més de 120 empreses que tenen venda en línia, i totes són primeres marques que es comprometen a aplicar descomptes de fins al 70% en productes de temporada que tenen a la venda en les seves pàgines web.

El Corte Inglés, Pepe Jeans, Toys'r'us, Groupalia, Letsbonus, Ives Rocher, Cortefiel, Springfield, Pedro del Hierro, Muji, Zalando, Barceló hotels, El Armario de la Tele, Hero Baby, eDreams i HP, entre d'altres firmes, són algunes de les marques que participaran en aquesta jornada.

Des de l'organització s'ha remarcat que els descomptes seran exclusius per a aquest dia en concret, i que algunes firmes participants han anunciat a més que faran ofertes molt especials, gairebé d'enderroc, a determinada hora del dia, com es fa en el ciberdilluns americà.

També ha explicat María José Mayor que s'ha arribat a un acord amb el web "el tenedor.es" una pàgina de reserves electròniques de restaurants que en aquesta data ofereix la possibilitat de reservar places amb descomptes del 50%.

Segons Mayor, a Espanya està previst consolidar dues dates per a l'"eDay", al novembre i al maig, com una acció prèvia a les tradicionals campanyes de rebaixes de Nadal i d'Estiu.

En aquest sentit, ha remarcat que les perspectives són molt bones, ja que és el país europeu on s'espera que es produeixi el creixement més gran del comerç electrònic fins al 2017.

Ha recordat que el Ciberdilluns és el dia de més nombre de compres per internet als Estats Units i que aquest any uns 130 milions de nord-americans es plantegen comprar alguna cosa aquest dia, en què s'espera facturar més de 350.000 euros per minut.

A Europa, la jornada de compres per Internet ja és present a Alemanya, Regne Unit i Portugal i es calcula que el 2011 es van fer 7 milions d'operacions durant aquest dia i es van gastar 510 milions d'euros, un 14% més que en l'any anterior.

L'any passat, la franja horària en què més compres es van registrar en el Ciberdilluns americà i en els d'Europa va ser entre la una i les dues, coincidint amb el dinar. A Espanya, al novembre, també va coincidir amb l'hora de dinar, encara que va ser una hora més tard, entre les dues i les tres.