El sector de la construcció ha passat de ser el motor econòmic al més afectat per la crisi. Són moltes les constructores que busquen a l'exterior una sortida que permeti donar viabilitat a la seva activitat. És el que ha fet l'empresa empordanesa Rubau Tarrés, que ha apostat pel mercat marroquí, on ha consolidat la seva presència en poc més d'un any.

Segons una nota difosa ahir per l'empresa amb seu a Verges, el projecte marroquí es va iniciar l'any 2011. Des d'aleshores, el grup ha assolit diferents licitacions per a la construcció d'infraestructures pel govern marroquí, així com encàrrecs d'empreses europees per a la construcció de diferents projectes en sòl marroquí.

L'empresa gironina assenyala que van optar pel mercat marroquí "per la seva capacitat de creixement, l'estabilitat político-econòmica i la possibilitat de desenvolupar projectes i infraestructures d'obra pública, especialitat de l'empresa".

En l'actualitat Rubau Tarrés disposa d'una seu a Tànger, on atén tant projectes d'obra pública, com d'empreses i privats. Entre les licitacions que ha guanyat l'empresa gironina hi ha un institut d'ensenyament secundari a la província d'Al Hoceima, la construcció d'una mesquita a la província de Beslimane, o la construcció de la seu del Governador de la província d'Ouzzane.

Altres experiències

La de Rubau Tarrés no és l'única experiència internacional d'empreses gironines vinculades al sector de la construcció.

L'any passat, Obycall (Obras y Canalizaciones Lloret) i 15 empreses més formaven Gerca (Grup d'Empreses de Rehabilitació de Catalunya-Algèria) que havia d'executar dos projectes valorats en 22 milions d'euros en aquest país nord-africà.

Fa pocs mesos, les empreses instal·ladores gironines Bigas Alsina SA, Gener Casadevall SA i Indair SA anunciaven que havien resultat adjudicatàries d'un projecte a la ciutat líbia de Benghazi valorat en uns 30 milions d'euros.

La constructora gironina més internacionalitzada és Construccions Rubau. Aquest any ha resultat adjudicatària de les seves primeres obres a Sèrbia -un tram d'autovia de 12 quilòmetres proper a la frontera amb Bulgària- i Colòmbia -el manteniment i rehabilitació d'una carretera-. En el passat, Rubau ja havia tingut experiències a Mèxic i Romania.