Girona va registrar al setembre 812 matriculacions de turismes i tot terrenys, un 44% més que el mateix mes de 2012. L'acumulat anual de vendes a la demarcació arriba a les 7.682 unitats, que suposa un increment del 2,5%.

D'aquesta manera, el mercat automobilístic reprèn el camí del creixement després de la caiguda registrada a l'agost, si bé aquest descens es deu al fort volum de matriculacions registrat a l'agost de 2012 davant la pujada de l'IVA que va entrar en vigor l'1 de setembre del passat any, així com que aquest mes hi ha hagut un dia hàbil més.

En el conjunt de Catalunya i l'Estat, les matriculacions van augmentar al setembre al voltant d'un 30%. El dinamisme de les vendes del mes passat és atribuïble al canal de particulars que, amb 28.695 matriculacions, puja un 69,4%, alça que també manté en l'acumulat anual amb el 10,5%.

El director de Comunicació d'Anfac, David Barrientos, comenta aquests resultats des de les circumstància oposades del mes d'agost i l'impuls del Pla PIVE 3, en línia ascendent, però matisa que "no podem tirar les campanes al vol", ja que darrere d'aquest fort increment se situen uns volums de matriculacions "encara molt modestos".

El president de Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, va dir que "el comportament del mercat durant el mes passat s'ha de veure sense triomfalismes, però pot ser un senyal que es comença a respirar un clima diferent. Ja existeixen indicadors macroeconòmics positius com la baixada de la prima de risc, el nivell rècord de les exportacions i recomanacions d'organismes internacionals cap a Espanya".

Jaume Roura, president de la patronal dels concessionaris Faconauto va afirmar que "el repunt de les matriculacions de setembre és una bona notícia, però no podem perdre de vista que, sense el Pla PIVE 3 i amb les dificultats que hi ha per accedir al finançament, seguiríem parlant de caigudes".

Per marques, el lideratge de setembre recau en Volkswagen, el mateix que en l'acumulat anual, mentre que el model Golf d'aquesta marca s'upa a la primera posició en les matriculacions del mes, encara que el més matriculat en els nou mesos a Espanya ?sigui el Seat Ibiza.

Per segments, la crisi segueix instal·lada en els cotxes cars, com ho demostra la caiguda mensual del 47,2% en el tot terrenys grans i del 34,1% en els esportius, així com el 8% en el tot terrenys de luxe.

Bon mes per a les motos

D'altra banda, les matriculacions de vehicles de dues rodes acaben el mes de setembre amb un resultat positiu a Catalunya, de manera que les matriculacions de motocicletes milloren un 20% i els ciclomotors un 22,83%, corregint el resultat negatiu acumulat en el transcurs de l'any.