Ryanair ha anunciat aquest divendres que posarà en marxa un programa de millora de servei al client a partir de l'1 de desembre vinent que inclou, entre d'altres mesures, el fet de permetre portar una segona bossa de mà als passatgers. Els canvis, que s'aplicaran progressivament durant els propers sis mesos, formen part d'un pla de millores després que l'aerolínia de baix cost recopilés l'opinió dels seus clients en una enquesta a la seva pàgina web. Les noves mesures de Ryanair es coneixen l'endemà que un jutjat de Madrid declarés nul·les vuit clàusules que Ryanair incorporava en els seus contractes per "abusives" i per vulnerar la normativa de Consum. Entre aquestes clàusules nul·les hi ha el recàrrec per la impressió de la targeta d'embarcament a l'aeroport.

segona mossa de mà

Ben aviat, els passatgers de l'aerolínia irlandesa podran pujar a l'avió amb una segona bossa. En cap cas podrà ser una maleta, ja que Ryanair limita la seva mida a un màxim de 35 x 20 x 20 centímetres.

targeta d'embarcament

També a partir de desembre es rebaixarà de 70 euros a 15 el càrrec per la reimpressió de la targeta d'embarcament als viatgers que hagin facturat prèviament per Internet. Si no han seguit amb el procés de registre en línia, la companyia seguirà cobrant 70 euros al mostrador de l'aeroport.

maletes massa grans

Fins ara, si a l'hora d'embarcar el passatger arribava amb una maleta massa gran per portar-la a la cabina, Ryanair cobrava 60 euros de recàrrec. A partir d'ara el cost serà de 50 euros, i de 30 si va als taulells de facturació abans de l'embarcament.

vols silenciosos

També a partir de novembre, la companyia operarà amb "vols silenciosos" abans de les vuit del matí i després de les nou de la nit. És a dir, en aquests vols no hi haurà anuncis a bord a banda dels que exigeix la legislació sobre seguretat aèria i es reduirà la potència dels llums.

errates en el nom

Comprar en línia i equivocar-te a l'hora d'escriure el teu nom, de forma que no coincideix exactament amb el teu document identificador (DNI o Passaport). Aquest error, que es pagava força car -havies de telefonar a un número de Dublín amb tarificació addcional per corregir-ho- serà més fàcil de solucionar, ja que l'aerolínia permetrà al client corregir-ho per Internet en les 24 hores posteriors a la compra i sense cap cost.