Girona i les altres demarcacions catalanes tenen, juntament amb Osca i Navarra, les gasolineres més competitives de l'Estat. En termes comparatius són les que apliquen menors marges als seus clients, però això no significa que siguin les més econòmiques a l'hora de fer benzina. El cèntim sanitari -que apliquen la majoria de comunitats autònomes- encareix els carburants en aquests territoris. País Basc, Aragó i La Rioja, que no apliquen el tram autonòmic de l'impost d'hidrocarburs segueixen disposant dels preus de venda al públic més baixos, tot i que els marges de les estacions de serveis són superiors.

Així ho assenyala un informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), on carrega contra les petrolieres perquè "els preus abans d'impostos no recullen amb la mateixa intensitat els descensos en la cotització internacional dels carburants". Les principals divergències entre els preus internacionals i els preus de venda es van produir la segona setmana del mes de setembre. En aquests dies el marge arriba a superar els 21 cèntims d'euros per litre per a la gasolina 95 i els 18 cèntims per litre per al gasoil A.

El mateix informe també detecta la desaparició al setembre dels denominats efectes dilluns i divendres, pels quals el preu dels carburants baixava és dia de la setmana per després repuntar.

Com en anteriors informes, també destaca que les estacions de servei independents tenen els preus de venda més baixos, que les gasolineres situades a les autopistes són més cares, i que els principals operadors continuen amb un "alineament general" de preus.