El president de l'Associació espanyola de fabricants de joguines (AEFJ), José Antonio Pastor, preveu que aquesta campanya sigui un "punt d'inflexió" i que fins i tot es puguin presentar lleugers creixements d'un 1% en les vendes. El sector ha travessat moments difícils, amb dues temporades consecutives amb caigudes de la facturació d'entre el 10 i el 12%.

Segons les previsions de l'AEFJ, que concentra les 76 empreses de joguines més importants de l'Estat, la facturació se situarà a l'entorn dels 1.100 milions d'euros. Les exportacions continuen funcionant a bon ritme, amb un creixement del 7% i molt bon comportament a països com Rússia, Mèxic, Portugal, França i Itàlia.

El sector confia en aquests dies previs a Reis per acabar d'impulsar la millora en el consum. Entre un 10 i un 15% de les vendes de joguines es concentren en dues setmanes, les que van de Nadal a Reis.

En opinió de José Antonio Pastor, aquesta previsió de fre a la caiguda de vendes del sector es produeix a causa de factors com la recuperació de la paga extra de Nadal per a molts funcionaris, un factor que va unit a l'estacionalitat de vendes en el sector. Pastor també argumenta que "la millora en les expectatives econòmiques" representa una previsió de recuperació del consum.

Les nines, les tauletes i les joguines interactives seran els productes més consumits, segons les previsions de l'AEFJ. Les imitacions dels models de vida que fan els nens amb el joc i la forta aposta dels fabricants per aquest tipus de producte fan preveure un bon funcionament d'aquest tipus de joguines.

El consum per nen i any en joguines es va situar durant 2012 en 134,97 euros per nen, xifra que es tradueix en 7,55 unitats venudes per nen a l'any. L'AEFJ preveu que en aquesta temporada les xifres siguin semblants. Per tipus de producte, les categories més venudes varen ser les nines (21,6%), productes destinats a la primera infància (19,8%) i els jocs de taula/societat/puzles (11,3%).

El sector de la joguina concentra la seva producció principalment al País Valencià -un 48% de les empreses, un 41,9% dels treballadors i un 38,8% de la facturació- i Catalunya -un 20% d'empreses, un 20% dels treballadors i un 28,1% de la facturació.