Els fabricants de joguines frenen la caiguda de facturació

07.01.2014 | 07:24

El president de l'Associació espanyola de fabricants de joguines (AEFJ), José Antonio Pastor, preveu que aquesta campanya sigui un "punt d'inflexió" i que fins i tot es puguin presentar lleugers creixements d'un 1% en les vendes. El sector ha travessat moments difícils, amb dues temporades consecutives amb caigudes de la facturació d'entre el 10 i el 12%.
Segons les previsions de l'AEFJ, que concentra les 76 empreses de joguines més importants de l'Estat, la facturació se situarà a l'entorn dels 1.100 milions d'euros. Les exportacions continuen funcionant a bon ritme, amb un creixement del 7% i molt bon comportament a països com Rússia, Mèxic, Portugal, França i Itàlia.
El sector confia en aquests dies previs a Reis per acabar d'impulsar la millora en el consum. Entre un 10 i un 15% de les vendes de joguines es concentren en dues setmanes, les que van de Nadal a Reis.
En opinió de José Antonio Pastor, aquesta previsió de fre a la caiguda de vendes del sector es produeix a causa de factors com la recuperació de la paga extra de Nadal per a molts funcionaris, un factor que va unit a l'estacionalitat de vendes en el sector. Pastor també argumenta que "la millora en les expectatives econòmiques" representa una previsió de recuperació del consum.
Les nines, les tauletes i les joguines interactives seran els productes més consumits, segons les previsions de l'AEFJ. Les imitacions dels models de vida que fan els nens amb el joc i la forta aposta dels fabricants per aquest tipus de producte fan preveure un bon funcionament d'aquest tipus de joguines.
El consum per nen i any en joguines es va situar durant 2012 en 134,97 euros per nen, xifra que es tradueix en 7,55 unitats venudes per nen a l'any. L'AEFJ preveu que en aquesta temporada les xifres siguin semblants. Per tipus de producte, les categories més venudes varen ser les nines (21,6%), productes destinats a la primera infància (19,8%) i els jocs de taula/societat/puzles (11,3%).
El sector de la joguina concentra la seva producció principalment al País Valencià -un 48% de les empreses, un 41,9% dels treballadors i un 38,8% de la facturació- i Catalunya -un 20% d'empreses, un 20% dels treballadors i un 28,1% de la facturació.

Economia

La CE investiga si la compra de Monsanto per Bayer perjudica la competència

La Comissió Europea (CE) va informar ahir que ha obert una investigació en...

Uniqlo llança la seva primera botiga per internet a Espanya

La cadena nipona de roba Uniqlo ha llançat la seva plataforma de venda per internet en...

El sou mitjà cau un 0,2% a Catalunya i se situa en 1.720 euros

El sou mitjà català ha perdut un 0,2% interanual i es queda en 1.720 euros mensuals,...

Enllaços recomanats: Premis cinema