Seat ha deixat d'aplicar l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) temporal que va aprovar el setembre passat per a les línies de producció de la fàbrica de Martorell i preveu mantenir aquesta suspensió durant tot el 2014 a causa de l'augment de la càrrega de treball.

Aquest és l'escenari amb el qual treballa la direcció de l'empresa automobilística una vegada s'han confirmat les bones perspectives de les diferents línies: la L-1, en què s'acobla l'Ibiza; l'L-2, on s'encarreguen de les tres versions del León, i l'augment de la demanda del Q3, que es fabrica a la L-3, segons han indicat fonts de la companyia.

Entre les bones notícies que han portat a no aplicar aquest ERO temporal, destaca la incorporació de dos torns addicionals de producció els dissabtes 8 i 15 de febrer al matí per cobrir un augment de la demanda prevista de producció de l'Audi Q3.

Els torns addicionals, en concret, afecten la línia 3 de la planta de Martorell, que és la que fabrica aquest model.

A partir d'aquí, l'empresa confia que el 2014 es mantingui el creixement de les vendes que ha començat a experimentar-se el 2013, després d'anys de vendes a la baixa, per estabilitzar els resultats de la marca espanyola.

D'altra banda, tot apunta que la incertesa sobre la planta que fabricarà el nou tot terreny lleuger de Seat desapareixerà "aviat", molt probablement els pròxims 14 i 15 de gener, quan se celebrarà a Àustria una reunió del comitè europeu del grup Volkswagen en què es debatria sobre l'assumpte.

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero (UGT), ha admès ja que és difícil que el nou tot terreny, conegut com a SUV, s'acabi fabricant a la planta de Martorell i creu que la fàbrica de Skoda a la República Txeca té més opcions que la catalana.