La venda de cotxes de segona mà creix un 6,8% a Girona el 2013

A les comarques gironines ja es compren 2,5 vehicles usats per cada un de nou

20.01.2014 | 07:25
Persones mirant cotxes de segona mà en una fira d´ocasió.
Persones mirant cotxes de segona mà en una fira d´ocasió.

El mercat de vehicles d'ocasió segueix creixent. La millora de les vendes en el mercat de cotxes nous gràcies a les ajudes del Pla PIVE, no va impedir que l'any passat també creixés el de segona mà. A Girona, es van vendre 25.443 cotxes usats al llarg de 2013, un 6,8% més que l'any anterior, segons dades del Gremi del Motor. En el conjunt de Catalunya les vendes van augmentar un 6%, en línia amb el conunt de l'Estat.

Segons la patronal Ganvam, l'increment del mercat d'ocasió es deu sobretot al creixement de les operacions de cotxes mileuristes entre particulars, activitat que estimen que va incrementar-se un 16% l'any passat

D'altra banda, assenyala que les dificultats d'accés al crèdit han convertit a l'usat gairebé sense voler-ho en la solució de mobilitat anticrisi d'aquests últims anys. Ara bé, precisament aquesta falta de finançament ha disparat les vendes de vehicles de baix cost; "models que, per la seva antiguitat i elevat quilometratge, poden pagar-se al comptat, representant ja gairebé la meitat del mercat (49%)", diu la patronal dels venedors.

En un context on el factor preu és determinant per tirar endavant la compra, no és estrany que sis de cada deu operacions es produeixin ja entre particulars, precisament amb aquests models d'alta edat i baixes prestacions que confereixen al mercat volum o, el que és el mateix, quantitat però una qualitat molt millorable.

Per a Ganvam, aquest protagonisme inusual de l'usat de més de deu anys -que va créixer més de l'11% en aquest últim any-, unit al dèficit de matriculacions -en els últims sis anys han deixat de vendre's tres milions de vehicles-, "està fent un flac favor al parc de vehicles que envelleix a passos agegantats posant en perill la seguretat viària i el compliment dels criteris d'emissions".

En aquest sentit, la patronal aposta per estendre els plans d'estímul a la compra fins que la recuperació econòmica sigui evident, donant entrada als vehicles usats de fins a cinc anys i recuperant l'esperit dels primers plans d'ajudes com el Prever que, una vegada extingit, va mantenir un any més l'ajuda a l'usat.

Economia

El PIB de la Unió Europea manté un creixement del 0,6% entre abril i juny

El PIB de l'eurozona i de la Unió Europea (UE) va mantenir el seu creixement sense grans...

El port de Barcelona tanca el juliol amb nou rècord de mercaderies

L'equipament assoleix la xifra de 5,6 milions de tones mobilitzades, un 23% més que en el mateix...

La CE estudia ajuts del Govern alemany a Air Berlin i Ryanair se´n queixa

La Comissió Europea (CE) va dir ahir que estudia les ajudes d'Estat rebudes per la...

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema