Miquel Alimentació assumeix la gestió de la cadena de supermercats Valvi

El grup de distribució empordanès obrirà aquest any set nous Gros Mercat a Canàries i el País Basc

29.01.2014 | 08:59
Pere Laymon en un moment de la conferència que va fer ahir a Barcelona.
Pere Laymon en un moment de la conferència que va fer ahir a Barcelona.

Miquel Alimentació Grup ha assumit la gestió de compra, la gestió logística i plantejament comercial de Valvi Supermercats. Ho va explicar ahir el director general del grup gironí, Pere Laymon, en un acte a Barcelona en el que va revelar els plans d'expansió de la companyia que aquest any passen per l'obertura de set nous cash&carry Gros Mercat a Canàries i el País Basc. El grup Miquel va tancar l'any passat amb una facturació de 920 milions d'euros i més de 2500 treballadors, el que la consolida com la primera empresa gironina per volum de negoci i plantilla.

Un dels puntals del creixement de Miquel Alimentació en els últims mesos han estat els contractes de subministre tancats amb cadenes com Valvi, Roges (implantada a la Catalunya central) o Pyrénées (Andorra).

"Són empreses que per la tensió del mercat no poden aguantar en aquest moment la seva estructura central i les plataformes", va explicar Laymon. Per exemple, "a Valvi, que és una cadena sense estructura, li marquem la política comercial, de preus i logística. L'objectiu és reduir costos perquè el client sigui més competitiu", va afegir durant una conferència en un acte organitzat per PWC i La Vanguardia.

En aquests moments, Miquel Alimentació negocia 17 contractes més d'aquest tipus arreu de l'Estat.

La relació entre Miquel Alimentació i Valvi es va iniciar l'any 2011 amb la constitució de Miservi, una societat conjunta creada amb l'0bjectiu d'obrir franquícies Spar a Girona, el Barcelonès i el Maresme. L'any passat, Valvi -propietat de Joaquim Vidal- comptava amb 41 supermercats propis amb les marques Valvi i Spar, que generaven un volum de negoci de 51 milions d'euros.

L'estratègia de Miquel Alimentació en el negoci minorista està centrada en l'expansió de la franquícia Spar i Suma, més que en els establiments propis: fa uns mesos va vendre 57 supermercats a Tarragona i Castelló al grup Fragadis.

En l'àmbit de la franquícia, preveu l'obertura de 63 nous establiments al llarg d'aquest any.

Pel que fa, al negoci majorista, Miquel Alimentació continua amb la voluntat de ser la primera empresa del sector a Espanya. Va tancar el 2013 amb 56 magatzems Gros Mercat -adreçats a petits establiments d'hostaleria i restauració-, i enguany n'obrirà set més a Canàries i el País Basc. Cada nova obertura suposa una inversió d'entre 6 i 8 milions d'euros.

De cara al 2015 i 2016, el grup portarà els seus cash&carry a Cantàbria, Astúries i Galícia. En aquesta darrera comunitat autònoma, l'entrada es farà, amb tota probabilitat, amb alguna adquisició.

Per a Laymon, a Gros Mercat l'objectiu no és vendre productes, sinó solucions per a bars i restaurants, que han vist com el seu negoci patia molt amb la crisi.

L'altra gran aposta del sector majorista és "Food Service", la divisió de Miquel Alimentació dedicada a proveïr grans clients de restauració, com cadenes hoteleres. En aquest àmbit, es proposen fer la gestió de tota la cadena de subministre al client final, amb independència de qui sigui l'operador inicial. "Es tracta de centralitzar la compra per fer menys entregues i maximitzar el benefici del client", va explicar Laymon.

Sacrificar resultats el 2013

Segons el director general de la companyia, Miquel Alimentació va viure els seus millors anys coincidint amb l'inici de la crisi, facturant més de mil milions entre 2008 i 2010. L'any passat, el grup va tancar el 2013 amb una facturació de 920 milions d'euros, coincidint amb una important restructuració interna -va descentralitzar la presa de decisions creant diverses direccions regionals- i va invertir sis milions d'euros per ser competitius en preus. "Hem castigat els resultats de 2013 per tornar a créixer per sobre dels resultats de 2012", va dir ahir Pere Laymon.

D'altra banda, l'empresa presidida per Ramon Miquel, seguirà apostant per l'exportació dels seus productes de marca pròpia. Entre ells, "Sabor Español" que només utilitza a l'estranger o zones amb forta presència de turisme estranger. En l'actualitat, l'empresa ven els seus productes a 23 països, amb una facturació de 12 milions d'euros l'any passat. Per al present exercici, Laymon espera que les vendes a l'exterior creixin fins als 20 milions d'euros.

Economia

El PIB de la Unió Europea manté un creixement del 0,6% entre abril i juny

El PIB de l'eurozona i de la Unió Europea (UE) va mantenir el seu creixement sense grans...

El port de Barcelona tanca el juliol amb nou rècord de mercaderies

L'equipament assoleix la xifra de 5,6 milions de tones mobilitzades, un 23% més que en el mateix...

La CE estudia ajuts del Govern alemany a Air Berlin i Ryanair se´n queixa

La Comissió Europea (CE) va dir ahir que estudia les ajudes d'Estat rebudes per la...

Enllaços recomanats: Premis cinema