La principal xarxa social del món per nombre d'usuaris, Facebook, té clar que el futur del seu negoci està en els telèfons mòbils i que el risc més important que corre és que els usuaris la rebutgin pr falta de privacitat, dos eixos sobre els quals pivoten les seves estratègies a curt i mitjà termini.

Així ho va assegurar ahir el cofundador i conseller delegat de la companyia, Mark Zuckerberg, qui va revelar diverses novetats en aquests dos àmbits durant la seva intervenció en la conferència F8 de desenvolupadors de software i aplicacions que l'empresa ha celebrat a San Francisco.

"Fa uns anys, la major part del nostre interès estava en l'ordinador, però ara la majoria del nostre negoci està en el mòbil", va recalcar Zuckerberg, en referència als resultats empresarials relatius al primer trimestre de 2014, en els que un 59% dels ingressos van provenir de la publicitat en mòbils.

L'aplicació per a mòbils concentra ja el 26,7% d'usuaris únics, és a dir, aquells que només usen Facebook a través del telèfon, mentre que el 52,3% ho fan indistintament en el mòbil i l'ordinador, i només un 21% utilitzen Facebook exclusivament en l'ordinador.

Per treure el màxim profit d'aquesta tendència, l'empresa de Zuckerberg va presentar de manera oficial Facebook Audience Network, una xarxa pròpia de publicitat per a mòbils llargament esperada en el sector i que té per missió posar en contacte de la manera més eficient possible a plataformes d'exposició -principalment aplicacions per a mòbil- amb anunciants. Aquest nou producte, destinat a competir de tu a tu amb AdMob de Google, se serveix del colossal volum de dades sobre els usuaris del qual disposa la xarxa social per ajudar els anunciants a determinar cap als qui han de dirigir els seus esforços publicitaris per aconseguir el màxim efecte d'acord amb els gustos i prioritats dels internautes.