L'aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair va anunciar ahir que està "seriosament" interessada a participar en el procés de privatització del gestor aeroportuari Aena, tant en l'oferta pública de venda (OPV) com en el procés de concurrència per seleccionar al nucli estable d'accionistes.

La companyia està oberta a qualsevol possibilitat, ja sigui participant només en el procés de privatització, o en consorci amb altres companyies, segons va assenyalar el director de Màrqueting i Vendes de Ryanair, Peter Bellew, amb motiu de la presentació del seu nou producte destinat per a famílies "Ryanair Family Extra" al mercat espanyol.

Bellew va mostrar la seva preferència per que s'hagués tret a les mans del capital privat el 100% d'Aena en comptes del 49% i ha indicat que la companyia té més de 3.000 milions d'euros de caixa.

En la seva opinió, la privatització del 100 % d'Aena, d'una banda, permetria a Espanya disposar de més diners per invertir i crear ocupació i, d'altra banda, milloraria la gestió dels aeroports, ja que l'arribada d'operadors privats contribuiria a augmentar el nombre de passatgers.

El directiu va explicar que, a causa de l'estacionalitat del turisme a Espanya, es necessitaria una estratègia de descomptes i incentius en les taxes aeroportuàries en la temporada d'hivern, quan molts establiments d'hostaleria es veuen obligats a tancar, per ajudar a mantenir el trànsit tot l'any.

El directiu va destacar la llarga experiència amb la qual compta Ryanair en el sector aeri i les seves bones relacions tant amb les administracions i institucions espanyoles com amb la indústria turística en general.

Bellew va dir que l'obertura d'Aena a l'entrada de capital privat es va tractar dilluns en el marc d'una reunió que van mantenir amb el Ministeri de Foment.

Divendres passat, el Govern va donar llum verda a la privatització del 49% del capital d'Aena Aeroports, de manera que el 28% es col·locarà en borsa a través d'una OPV i el 21 % restant es licitarà per a un nucli estable d'accionistes seleccionats mitjançant un procés de concurrència. Amb tot, l'Estat mantindrà la majoria del capital d'Aena Aeroports amb un 51%.