L'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) va proposar un canvi del model de gestió dels aeroports espanyols cap a una major descentralització per obtenir més guanys d'eficiència, i va advertir que l'entrada de capital privat en Aena per si sola no conduirà a aquest objectiu.

Aquesta conclusió apareix en el document que va elaborar aquest organisme en el qual analitza el model de gestió dels aeroports i la privatització parcial d'Aena Aeroports, arran de l'anunci de privatització del Ministeri de Foment.

L'ACCO va apuntar que la privatització del 49 % d'Aena "podria ser una bona oportunitat per acompanyar el model cap a una gestió individualitzada o, com a mínim, més descentralitzada", de manera que permetés més competència entre els aeroports i obtenir així més guanys derivades d'una major eficiència.

"Sense modificar el model de gestió, es deixaran d'obtenir importants guanys d'eficiència a mitjà i llarg termini que es derivarien de la competència entre aeroports", s'assenyalava en el document.

La venda dels aeroports d'Aena individualment o en lots, que comportaria un model més descentralitzat, podria aportar un ingrés immediat menor, segons l'ACCO, però "aquestes possibles pèrdues a curt termini serien més que compensades, amb molta probabilitat, amb els guanys d'eficiència de la competència entre aeroports a mitjà i llarg termini". L'organisme de la Generalitat va proposar, per tant, una gestió individualitzada que permeti la separació dels aeroports de Madrid i Barcelona de manera que cadascun pugui prendre les seves decisions respecte inversions i dur a terme una política comercial pròpia.