Les empreses de la demarcació gironina Anxoves de l'Escala, Can Bech i Trull Ylla han començat a vendre als Estats Units i el Canadà a través de la web Tienda.com, un dels portals líders en distribució de productes alimentaris al continent americà. En total, el nombre d'empreses catalanes del sector de l'alimentació que han adoptat aquesta plataforma és de divuit: Vira, Casanella Xocolaters, Alemany, Serraferran, Terres de Llum, Xertoli, Deliterranea, Oleura, Nian, Les Partides, Amanida, Olis Solé, Copesco Sefrisa, Aromàtics del Mediterrani, Torres i les esmentades empreses de la província.

Les vendes de la plataforma, que registra més d'1,6 milions de visites i 95.000 comandes a l'any, es fan tant a particulars com a professionals de la restauració. Així, les companyies catalanes estan comercialitzant postres, fruits secs, olives, olis i xocolates, entre d'altres. A més de permetre que les empreses catalanes puguin introduir-se o ampliar la seva presència a Amèrica del Nord, la campanya permet donar a conèixer la gastronomia catalana entre els consumidors.

El passat mes de febrer responsables de la plataforma Tienda.com es van desplaçar a Girona i Barcelona per seleccionar les empreses participants en aquesta iniciativa. A banda de la venda a d'Internet, el projecte també preveu el transport dels productes als Estats Units, els tràmits d'entrada al país i el registre dels productes. La iniciativa compta amb la col·laboració del ?Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat a través de Prodeca.

La introducció d'aquestes empreses al mercat americà s'emmarca en l'acord entre Tienda.com i la Generalitat, a través del Centre de Promoció de Negocis d'ACCIÓ a Miami, per promocionar fins a finals d'any els productes de les companyies catalanes, que estan relacionats amb la dieta mediterrània.