La política comercial de Ryanair ha fet un gir radical en molts pocs mesos, fins al punt de renegar d'algunes de les pràctiques que fa molt poc eren les seves senyes d'identitat. La pèrdua de quota de mercat ha obligat l'aerolínia de baix cost a revisar la seva relació amb el client. Des de l'any passat, la compayia ha començat a introduir algunes millores, com l'assignació de seients en els seus vols, portar un segon paquet a bord i ha reduït els recàrrecs que aplicava als passatgers que havien oblidat imprimir-se la la targeta d'embarcament.

Ara l'aerolínia també ha enterrat la destral de guerra contra les agències de viatges. Durant anys, havia renunciat a aquest canal de venda per comercialitzar únicament els seus bitllets a través de la pròpia pàgina web. Ahir, va anunciar un acord de col·laboració amb GDS Amadeus, proveïdor líder a Europa de solucions tecnològiques per al turisme, fet que permetrà a totes les agències de viatges afiliades a Amadeus tenir accés a la compra directa de bitllets de Ryanair.

Busca clients corporatius

El principal executiu de Ryanair, Michael O'Leary, va explicar que "treballar amb Amadeus representa una oportunitat molt important per a nosaltres d'arribar a un nombre més alt d'empreses i clients corporatius".

Ryanair ja va tancar un acord similar amb la plataforma Travelport abans de l'estiu. Segueix així els passos d'easyJet, un dels seus principals rivals en el segment de baix cost a Europa, que ja fa dos anys que comercialitza bitllets a través de les agències de viatges.