El 69% de les empreses catalanes presents a les xarxes socials milloren la seva facturació, segons un estudi elaborat per INITEC, una companyia catalana especialitzada en màrqueting digital, en el qual s'analitza la presència on-line i el paper dels community managers en les empreses. L'estudi detalla que els sectors amb més presència on-line i més conscienciats de la importància dels gestos de xarxes socials són l'hostaleria, el turisme, la moda, l'alimentació i l'electrònica. En aquests àmbits, el 44% de les empreses preveu ampliar a curt o mitjà termini el seu departament de xarxes socials amb la contractació de nous professionals, segons ha explicat el fundador i directiu d'INITEC, Dani Casanovas.

També són aquests sectors els que més diners destinen a publicitat on-line. En aquest sentit, l'estudi constata que vuit de cada deu empreses catalanes presents a les xarxes compten amb un community manager entre els seus professionals i que en els darrers tres anys s'ha doblat la presència d'aquesta figura a les plantilles. Aquesta inversió en recursos humans, asseguren, els dóna fruits més enllà dels resultats econòmics.