Les matriculacions dels turismes i tot terrenys híbrids a les comarques gironines han crescut el 2014 un 25 per cent mentre que les dels elèctrics s'han enfonsat un 43% respecte al 2013, segons les estadístiques publicades pels fabricants. Aquestes xifres evidencien que el mercat elèctric no s'enlaira a la demarcació. En dotze mesos, només es van matricular 12 vehicles elèctrics a tota la demarcació, enfront del 23 que es van posar en circulació el 2013. En el conjunt de l'Estat espanyol, la matriculació dels cotxes elèctrics ha estat més positiva que en l'àmbit gironí. Segons les xifres publicades pels fabricants, les matriculacions dels turismes i tot terreny híbrids han crescut el 2014 un 18,2% i les dels elèctrics un 32,6% respecte a l'any 2013.

Aquesta evolució es produeix en un mercat de l'automòbil en el qual el 2014 s'han matriculat 855.308 unitats en el conjunt de l'Estat espanyol, el 18,4 per cent més que un any abans en bona part gràcies als programes d'incentius al vehicle eficient (PIVE), segons les dades de les associacions automobilístiques de fabricants (Anfac), venedors (Ganvam) i concessionaris (Faconauto).

El mercat dels vehicles híbrids ha registrat 12.082 matriculacions durant el 2014, després que el desembre passat van augmentar un 8,3 per cent, fins a les 1.312 unitats. El dels elèctrics ha tingut 1.076 matriculacions, després que el desembre fossin 155, el que representa un 1.622,2 per cent més.

El petit Renault Twizy, computat a part en l'estadística de les matriculacions per tractar-se d'un quadricicle matriculable, ha tancat 2014 amb 202 unitats, el 4,6 per cent més que un any abans, gràcies al fet que el desembre va registrar 15 matriculacions, el 275 per cent més que en el mateix mes del 2013.