El turisme de negocis genera 87 milions d'euros a Girona

Segons un estudi de la UdG, aquest tipus de visitants generen 1.113 llocs de treballs directes i 494 indirectes

03.02.2015 | 15:49
Els congressos són una de les eines de captació de viatgers.

El turisme de negocis va generar l'any passat més de 87 milions d'euros a Girona, segons un estudi de la Universitat de Girona encarregat pel Costa Brava Convention Bureau, entitat que fomenta aquesta activitat i de la qual formen part la Diputació Provincial, el Patronat de Turisme i la Cambra de Comerç.

El director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, ha presentat avui l'informe, que detalla que l'impacte econòmic directe és de 60,8 milions d'euros i la indirecte de 26,8 milions.

A més, el turisme de negocis genera a Girona 1.113 llocs de treball directes i 494 indirectes i suposa entre l'1,5 i el 2 per cent de tothom qui acull Espanya, mentre que en l'àmbit de vacances aquesta xifra se situa entre el 6 i el 7 per cent.

Ramon Ramos ha explicat avui que l'objectiu de l'estudi és comptar amb dades per millorar les promoció d'aquest sector, que farà un salt qualitatiu aquest any després d'un acord signat amb Barcelona per participar en accions conjuntes.

Ramos ha recordat que la Ciutat Comtal es troba entre les cinc destinacions més importants del món en el turisme de negocis i espera que Girona es beneficiï de la proximitat a la capital catalana i tregui partit de les seves característiques específiques i les seves particulars dimensions.

L'any passat, el 47 per cent dels clients que van visitar la província gironina en l'àmbit d'aquest sector procedien de Catalunya, mentre que el 32 per cent era públic internacional, seguits en tercer lloc pel de la resta d'Espanya.

La durada de les estades va ser de 3,15 dies per terme mitjà, un per damunt de la mitjana espanyola, i el 80 per cent dels visitants es van allotjar en hotels de quatre estrelles.

El perfil d'aquests clients a Girona és lleugerament més madur que el dels que acudeixen a la resta d'Espanya, amb una franja d'edat que oscil·la entre els 35 i els 54 anys.

Entre les activitats complementàries que realitzen aquestes persones destaquen les visites a la ciutat, que inclouen la gastronomia, el comerç i l'oci.

La despesa mitjà per client és de 733,2 euros, mentre que en el conjunt d'Espanya se situa en 859,9 euros en ciutats de menys de 200.000 habitants.

El Palau de Congressos de Girona i els hotels es reparteixen la majoria d'esdeveniments que s'enquadren en el turisme de negocis.

La capital gironina, la comarca del Baix Empordà i Lloret de Mar (Selva) són els principals destins a la província i la valoració dels visitants se situa en 4,32 punts en una escala que va de l'u al cinc.

Els autors de l'informe destaquen la importància d'aquest sector per prolongar la temporada turística fora dels mesos d'estiu i subratllen que els pics en aquest àmbit es donen a la primavera i tardor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema