"Com encetar un procés d'internacionalització amb èxit. Llums i ombres" és el nom de la primera sessió del Fòrum Empresa Girona, una iniciativa conjunta de PwC, Comput i Diari de Girona que, amb caràcter trimestral, tractarà temes d'actualitat empresarial. L'objectiu és comptar amb personalitats de primer nivell del món de l'empresa i la política amb la intenció de potenciar el coneixement empresarial i directiu i de consolidar Girona com a plaça empresarial.

La sessió sobre internacionalització de l'empresa se celebrarà el proper 11 de febrer a l'Hotel Carlemany a partir de les sis de la tarda i la inaugurarà l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont.

La primera part de l'acte anirà a càrrec de Joan Daura i Ignacio González -socis de PwC-, i de Josep Saurina -soci de Comput- que abordaran les llums i les ombres d'un procés d'internacionalització.

A continuació, en l'anomenat "Espai Empresaris", se celebrarà una taula rodona amb destacats directius de companyies exportadores amb presència a la demarcaió de Girona. Intervindran, Xavier Torra, ex-CEO de Simon Holding; Lluís Torrent, director general de Panini; Joan Piany, director administratiu i financer de Noel Alimentària; i Òscar Cortés, managing director de Fluidra Export.

L'acte el tancarà Joaquim Nadal, catedràtic de la Universitat de Girona i director de l'Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural, amb la conferència "Creixement i cohesió: els reptes de futur".

Joan Daura, soci de PwC Tax & Legal a Catalunya explica que el procés d'internacionalització d'una empresa pot ser una solució quan el mercat local està estancat o creix poc. No obstant, adverteix que iniciar aquest procés genera moltes incògnites: Com ho fem? Amb quina estructura d'inversió? Amb quina infraestructura de negoci? "A Girona, amb un teixit empresarial majoritàriament format per mitjanes empreses, sovint de caire familiar, el negoci de la internacionalització ha tingut diferents resultats", diu Daura, que afegeix que "si es fa bé, la internacionalització és una bona resposta, hi ha països en expansió que són mercats excel·lents per als nostres productes. Però la por al desconegut ens frena i moltes organitzacions descarten aquesta opció".