Risto Mejide: «Si no et sobren els diners, molestar ajuda a generar negoci»

El popular presentador de televisió, publicista i empresari va posar-se com a exemple a l'hora d'explicar algunes de les claus de l'èxit d'una marca. Mejide va inaugurar la primera jornada de la convenció de franquiciats de CityLift

23.02.2015 | 07:03
Risto Mejide, ahir a l´inici de la seva conferència a Vilablareix · Marc Martí

Si dius alguna cosa i ningú es queixa, és que no has dit absolutament res". La frase és de l'escriptor Michael Crichton, autor de best-sellers com Jurassic Park, i és una de les sentències de capçalera de Risto Mejide. Publicista, presentador de televisió, conferenciant, empresari, inversor... Mejide ho va explicar ahir a Vilablareix, on va pronunciar una ponència sobre la importància de la "marca" durant la inauguració de la Convenció de Franquiciats de l'empresa gironina Citylift. La frase de Crichton va servir a Mejide com a punt de partida per destacar el valor -també econòmic- de la "molèstia", posant-se a ell mateix com a exemple.

Així, va explicar la construcció del personatge que es va fer popular gràcies al programa de televisió Operación Triunfo. "En el primer programa en què feia de jurat, abans de començar em van donar un sobre, amb un targetó amb frases per si em quedava en blanc. Eren les típiques "mamonades", que heu escoltat mil vegades. A l'hora de la veritat, vaig acabar reproduint el que tenia escrit. Va ser un desastre. Però a la setmana següent vaig canviar. Vaig veure que em podia diferenciar dels altres jurats adoptant el rol que tots coneixeu... El públic va començar a cridar-me fora, fora... Quan això va passar sabia que havia tingut èxit. Tenia notorietat, que és el principi de l'èxit de qualsevol marca".

Aquest va ser l'inici d'un canvi radical en la seva vida professional i l'inici d'una fructífera carrera que l'ha portat a triomfar a la televisió, a escriure diversos llibres, a tenir milions de seguidors a les xarxes socials i a guanyar diversos premis com a publicitari i comunicador.

Mejide va insistir en el valor de la molèstia. "A no ser que vulguis passar desapercebut o que et sobrin els diners, molestar és recomanable. La molèstia és una forma de generar negoci", va assegurar.

"Si quan parles ningú s'emprenya -va dir parafresejant Crichton- és que el que dius no importa. És un teorema que regeix totes les comunicacions planetàries i que jo vaig descobrir en el segon programa d'OT".

Mejide va posar l'exemple de productes o marques que molesten algun competidor, però que això els ha permès assolir notorietat, i per tant, negoci. "Un celler francès va anomenar el seu millor vi com "le vin de merde" i ha assolit un gran èxit", va explicar davant la vuitantena de persones que omplien la sala d'actes del Centre Cultural Can Gruart.

Durant prop d'una hora, el publicista va analitzar diferents aspectes que condicionen la creació de la marca. La molèstia n'és una, però també va inicidir en la importància del context, en la necessitat que un producte serveixi per omplir un buit que hi ha en el mercat -"no et preguntis què hi ha, sinó què falta"-, que la gent senti una marca com a seva, i en la creativitat. En aquest sentit, va assenyalar que la creativitat "té més a veure en fer que en ser: ser creatiu és mirar on tothom mira i veure-hi una cosa diferent".

Per a Mejide, tots els grans negocis han de respondre a una regla: Ser generós amb el teu client amb l'esperança d'acabar rebent, algun dia, alguna cosa a canvi.

Ahir, molts dels assistents esvan endur a casa una selfie al mòbil amb el protagonista de la jornada. Un acte de generositat de Mejide que, probablement, espera que acabin comprant els seus llibres on, com es va encarregar bé de recordar, poden ampliar totes les idees que va llançar durant la conferència.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema