Tres empreses gironines participaran aquest any al Mobile World Congress

L'esdeveniment es vol obrir als ciutadans de Barcelona amb exposicions sobre les darreres novetats tecnològiques del sector

23.02.2015 | 07:03

Protagonistes

  • NEXUS GEOGRÀFICS · Fundada el 1997 per David Comas i Francesc Varela (a la imatge), Nexus Geografics presenta al MWC «RoutingReparto». És una aplicació per planificar i optimitzar les rutes de l’empresa, visitar més clients i disminuir costos. El conductor té una APP amb la seva ruta i les visites geolocalitzades per validar-les in situ. Una aplicació en línia per a l’oficina amb un dashboard geogràfic serveix per planificar noves rutes i monitoritzar-les en temps real.
  • MOVINTRACKS · Impulsada per David Martí, Álvaro Martínez i Xevi Montoya (a la imatge), Movintracks ofereix un sistema de publicitat contextual i ersonalitzada, en el punt de venda, per mitjà de dispositius mòbils (sigui quina sigui la seva marca o sistema operatiu). Permet detectar els moviments dels clients en l’espai físic i proposar interaccions: cupons de descompte, concursos, enquestes, seguiment a les xarxes socials, etc.
  • CODI TRAMUNTANA · Fundada per Oliver H. Valls i per Carles Rodella (a la imatge), aquesta companyia amb seu al Parc de la UdG és experta en apps i projectes a mida. Per exemple ha desenvolupat una aplicació per al festival Sònar, i està realitzant proves pilots en hospitals per a la utilització d’ulleres intel·ligents per al reconeixement de pacients i els seus grups sanguinis.

Tres empreses de capital gironí -Nexus Geografics, Movintracks i Codi Tramuntana?- participaran aquest any al Mobile World Congress (MWC), que obrirà les seves portes el proper 2 de març. Durant tres dies, un total de 95 empreses catalanes i altres 72 d'arreu de l'Estat tindran l'oportunitat de codejar-se amb els gegants del sector. El MWC preveu superar aquest any la xifra rècord de 90.000 visitants i 2.000 expositors, pel que la presència espanyola, malgrat incrementar-se, representa poc més del 8% del total, mentre que la catalana s'acosta al 5%, segons va destacar el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig.

El conseller va presentar ahir al costat de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el president de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, Agustí Cordón, les activitats que es duran a terme a Barcelona amb motiu del congrés i que arribaran a espais com l'aeroport, el Mobile World Center o els hotels.

L'objectiu de la programació, va explicar Cordón, és mostrar el potencial de la transformació "mobile" en sectors clau per a la societat com l'emprenedoria, la salut, l'educació o el turisme.

Així, el recinte firal de Montjuïc acollirà la trobada internacional d'emprenedors 4 Years Fron Now (4YFN), que espera reunir en la seva segona edició més de 5.000 participants (2.200 el 2014), el 60% d'ells internacionals.

Ja han confirmat la seva participació en aquest esdeveniment directius de companyies com Twitter, Airbnb, Shazam o Accel Partners, el fons que va invertir en les fases inicials de Facebook, Dropbox, LinkedIn o Kayak.

En el camp de l'educació, el programa mSchools reunirà per primera vegada al Congrés de Mòbils 500 representants de centres educatius catalans amb l'objectiu d'analitzar el potencial de les noves tecnologies a l'entorn educatiu.

De la seva banda, l'equip del programa de salut mHealth organitzarà l'únic esdeveniment específic sobre "salut mòbil" previst en el programa del congrés, en el qual participaran més de 200 professionals.

També hi haurà activitats enfocades a l'àmbit del turisme, com les que proposa la iniciativa Mobile Ready, que oferirà als turistes la possibilitat de descobrir Barcelona i viure noves experiències aprofitant les potencialitats de la tecnologia mòbil.

L'elecció del menú en una taula digital a l'Hotel Condes de Barcelona, la visualització d'una panoràmica de Barcelona des de la terrassa de l'hotel Royal gràcies a dispositius de realitat augmentada i virtual o la possibilitat de realitzar una compra mitjançant el telèfon mòbil a la terminal T1 del Prat són algunes de les activitats que proposa Mobile Ready.

I perquè tota la ciutadania pugui conèixer de primera mà l'últim en tecnologia mòbil, el Mobile World Centre del cèntric carrer Fontanella mostrarà al públic les novetats que nou fabricants de tauletes, telèfons i dispositius ponibles presentaran en l'MWC, entre ells Samsung, Sony, Microsof, LG, Huawei o HTC.

Igualment, l'Estand Catalònia del MWC serà un any més l'escenari de les trobades internacionals entre empreses de l'àmbit de les tecnologies de la comunicació mòbil, el Brokerage Event. Consisteix en un seguit d'entrevistes bilaterals de trenta minuts de durada entre empreses que busquen socis comercials i tecnològics. Ja hi ha inscrites 422 empreses de 30 països diferents per participar en el d'aquesta edició. Des de la primera vegada que es va celebrar aquest esdeveniment, fa deu anys, hi han participat de més de 4.000 empreses de tot el món que han mantingut prop de 9.500 entrevistes.

L'alcalde Trias va subratllar que el congrés, que tindrà un impacte econòmic d'uns 436 milions d'euros a l'àrea metropolitana, situarà un any més Barcelona com a capital mundial de la telefonia mòbil.

A Catalunya, el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) dóna feina a 81.000 treballadors, xifra que suposa prop del 3% de la població catalana ocupada, i compta amb més de 12.000 empreses, amb una facturació conjunta anual de 18.000 milions d'euros.

Per això, va dir Trias, l'aposta de Barcelona no és només mantenir l'MWC, que té garantida la seva presència aquí fins al 2018, sinó impulsar i consolidar aquesta indústria TIC, clau en el desenvolupament de l'economia catalana.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema