El concessionari d'una gran infraestructura ha de trobar "el moment polític" per fer una proposta d'inversió per allargar el període de concessió i ara és evident que aquest moment no és l'adequat, al coincidir en el final d'una legislatura i amb un marcat to de període electoral, segons va reflexionar Salvador Alemany, president d'Abertis. Alemany va fer aquesta reflexió en una roda de premsa prèvia a la celebració de la junta general d'accionistes. El president creu que necessari un llarg període de "pedagogia" per fer entendre que el model de pagar per us en les vies de gran capacitat allibera recursos econòmics per millorar les prestacions bàsiques de l'Estat de Benestar.

La concessió dels trams entre la Jonquera i L'Hospitalet de l'Infant i entre L'Hospitalet de l'Infant i València finalitzen el 2021 i el 2019, respectivament. Alemany va explicar que l'interès de qualsevol concessionari d'una infraestructura que veu en un pròxim horitzó que li finalitza el període de concessió és fer una proposta d'inversió de millora per aconseguir a canvi un allargament del contracte.

Tot i això, Alemany també ha considerat que "el normal" en un contracte de concessió és que quan finalitza s'acabi la gestió en aquella infraestructura.

De cara a la possibilitat d'allargar el contracte en l'AP-7, Salvador Alemany, va fer una reflexió sobre la necessitat que per fer una proposta d'aquestes característiques cal que hi hagi "un moment polític" adequat i ha assenyalat que era evident que el final de la legislatura, amb una conjuntura marcada pel to electoral, no era el "moment" per fer-ho.

El que sí que ha reflexionat Alemany és en la necessitat de fer "pedagogia" per fer entendre que les vies de gran capacitat s'han de construir i gestionar sota la fórmula de concessió i pagament per us per poder facilitar l'alliberament de recursos públics a la millora de les prestacions bàsiques de l'Estat del Benestar.

Salvador Alemany va recordar que un estudi presentat recentment per la patronal Seopan l'aplicació de la directiva eurovinyeta a l'estat espanyol suposaria una inversió de recursos econòmics a l'Estat d'uns 6.828 milions d'euros procedents de la circulació en 16.583 quilòmetres de vies de gran capacitat que hi ha a l'estat espanyol en l'actualitat.

Va tornar a defensar la necessitat d'harmonitzar el pagament per l'ús a tot l'espai de països de la Unió Europea i d'aquesta manera fer més ''comprensiu'' l'ús de les vies de gran capacitat a l'espai europeu. En aquest sentit, va apuntar que, sent l'estat espanyol el país de la Unió Europea amb la xarxa més extensa de vies de gran capacitat, un 50 per cent més que les que té França, és a la vegada el país de la Unió Europea que presenta menys vies de pagament per us de tota la UE.