El Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social va informar ahir de l'entrada en vigor del nou procediment que regula el sistema de comunicats mèdics, pel qual es facilita al treballador la comunicació de la malaltia en la gestió d'una baixa laboral.

Segons el Ministerit, el nou sistema redueix tràmits burocràtics i adequa l'emissió d'aquests parts a la durada benvolguda de cada procés, al mateix temps que millora la coordinació entre els organismes que participen en el tràmit d'una incapacitat temporal.

En relació a l'expedició dels comunicats, els facultatius poden emetre el part de baixa i alta en el mateix acte mèdic quan considerin que es tracta d'un procés de durada estimada «molt curta», inferior a cinc dies naturals, per evitar segones visites al centre de salut.

En els casos de baixa per malaltia comuna, els comunicats d'alta mèdic s'expedeixen sempre pel metge del servei públic o l'inspector de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), mentre que les mútues poden sol·licitar a la Inspecció Mèdica del Servei Públic de Salut i després a l'INSS, si els organismes pertinents no responen o l'alta es denega.