O innoves o fracasses

Empresaris exposen que sense innovació les empreses estan condemnades a tancar

04.07.2015 | 07:15

L'art de pensar, observar, generar idees i aplicar propostes innovadores als diferents processos de l'empresa. Experts i empresaris de renom van posar en relleu la importància de la creativitat empresarial per créixer i ser competitius ahir a la IV Escola d'Estiu Jordi Comas. Però no n'hi ha prou d'innovar, cal sistematitzar el procés, estendre'l a tota l'organització i enfocar-lo cap a la generació de negoci.

La competència i el mercat no tenen compassió d'una empresa rival. I si no formes part d'una empresa innovadora tens tots els números per acabar sense feina. Són algunes de les conclusions que diferents empresaris van exposar ahir durant la taula rodona sobre innovació aplicada a l'empresa tradicional en el marc de la V Escola d'Estiu Jordi Comas, organitzada per la FOEG.
El director general de Metalquimia, Josep Lagares, va exposar el procés de «creativació» (suma de creativitat i innovació» que aquest fabricant gironí de solucions per a la indústria càrnia va desenvolupar després d'un fracàs en un projecte d'innovació.
«Tots tenim la capacitat de ser creatius, en algunes ocasions és com un virus latent però sempre es pot despertar», va assegurar Lagares, que va insistir que a la companyia «som feliços canviant la manera de transformar els processos i innovant».
La directora de Finques Amat, Imma Amat, va explicar que a l'empresa sempre hi ha un apartat d'innovació a totes les àrees. «Sempre en surten propostes», va comentar Amat, que va ressaltar la importància del contacte amb els clients.
Xavier Berneda, del fabricant de sabatilles Munich, va destacar la importància de les xarxes socials per monitoritzar la competència i buscar alternatives de negoci. També el gran creixement i consolidació de Munic per mitjà de la creativitat i la innovació que l'ha convertir en un símbol mundial.
Segons Berneda, el mercat és global i no té compassió: «el peix gran ja no es menja al petit, sinó que és un altre de petit que va més ràpid». A les preguntes del públic, també va insistir en la necessitat que els directius de les companyies liderin els processos d'innovació de les empreses i que la seva obligació és trobar el temps per fer-ho.
De la seva banda, la manager del Departament d'Innovació d'Ausa, Anna Maria de Blas, va assenyalar que han fet un canvi de model de negoci i han internacionalitzat la companyia. «Deixem que a tothom li surti la vena creativa i volem que es desenvolupi aquesta habilitat a l'empresa», va apuntar.
Abans d'aquesta taula rodona, el professor de creativitat i innovació d'EADA i autor de nombrosos llibres, Franc Ponti, va fer una ponència sobre neurocreativitat. Hi va exposar algunes claus per aprendre a pensar de forma diferent. Exercicis de consciència sensorial, connectar el que sembla que no es pot connectar i perdre la por van ser algunes de les recomanacions que ha fet aquest expert. «La creativitat es pot desenvolupar», va destacar.
Ho van poder comprovar els assistents a la sessió matinal de l'escola d'estiu Jordi Comas que van tenir l'oportunitat de participar en un taller de creativitat: Un joc que et canviarà l'empresa...i la vida, dinamitzat pel creador, Oriol Ripoll, i que amb el títol T'atreveixes a jugar a ser creatiu amb experts innovadors? va comptar amb la participació dels ponents de la taula rodona.
Deprés de dinar, el professor d'EADA i doctor en economia i direcció d'empreses Rubén Llop va parlar sobre «Canvi, crisi i innovació», una ponència que va donar pas a una sessió de networking conduïda per l'expert en innovació Miquel Roig.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema