El grup gironí Disbesa-Darnés, ha inaugurat una nova plataforma de distribució a la ciutat de València en la que ha invertit 3,5 milions d'euros amb l'objectiu de convertir-se en un actor rellevant en la venda de begudes i productes d'alimentació en el sector de l'hostaleria de la tercera ciutat més gran de l'Estat

Segons va informar ahir la companyia, a banda de l'activitat directa de venda i distribució a l'hostaleria, aquesta nova instal·lació serà utilitzada també com a plataforma logística d'articles de baixa rotació per les distribuïdores pròpies del grup a València i Castelló amb subministrament diari nocturn.

Drinks Levante, que és el nom amb què opera el grup a València, té la distribució de la cervesa Alhambra del grup Mahou-San Miguel, Aquarel, els refrescs de Pepsi i Granini, entre d'altres. A més de les begudes, el grup ofereix a València un portafoli de 1.000 productes de sec entre vins, alcohols i cuina seca, i 380 de productes refrigerats, amb marques destacades com Diageo, Danone, Galbani o Gallina Blanca. Un altra gamma destacada de distribució és el cafè, amb la seva marca pròpia, La Flor del Cafè i la distribució de Cafès Delta.

Cinquena plataforma

La nova plataforma de València és la cinquena del grup i se suma a les de Maçanet, Pinto, Màlaga i Alacant. Les instal·lacions, en una parcel·la de 13.000 metres amb unes naus de 4.000 metres i 1.000 metres d'oficines, es troben al Polígon Industrial del Mediterrani d'Albuixech, a primera línia de l'autovia V-21, la principal via d'accés de València a Barcelona.

«A més de Catalunya, Madrid i Andalusia Oriental, la Comunitat Valenciana ha estat els darrers anys un punt estratègic dins el mapa de distribució del grup» explica Josep Darnés, un dels consellers delegats del grup. El 2009, la companyia va comprar el distribuïdor Penalva amb dues distribuïdores, una situada a la ciutat d'Alacant i l'altra a Benidorm. A la província de Castelló hi opera des de fa 15 anys des de Benicarló i al 2012 va adquirir també un distribuïdor a la ciutat de Castelló. En el cas de la província de València, el grup va instal·lar-se al 2010 a unes naus llogades a Paterna per donar cobertura a la ciutat de València i poblacions del voltant.

Disbesa-Darnés assenyala que és líder en la distribució al canal d'hostaleria independent i des del mes d'octubre del 2014 opera també en el «Food Service», donant servei integral en tot el territori espanyol a cadenes organitzades d'hotels, restaurants i col·lectivitats. El grup, que suma 85.000 clients, compta amb 33 centres de distribució i 1.200 empleats repartits entre Catalunya, Madrid, l'àrea de Llevant i Andalusia Oriental, regions en què es concentra el 60% del consum d'hostaleria i restuaració.

298 milions de facturació

Disbesa Darnés va tancar el 2014 amb una facturació de 298 milions d'euros, un 1,6% per sota del 2013, d«egut sobretot a la mala climatologia de l'estiu del 2014, que té una influència directa sobre el consum de begudes». Per al 2015 s'espera una millor temporada d'estiu i el grup preveu situar-se per sobre el nivell del 2013.