Metalquimia, la companyia gironina líder mundial en el disseny de maquinària i tecnologia per al processament de la carn, ha restructurat la seva cúpula. Des de l'1 de juliol, Josep Lagares és el president executiu mentre que el seu pare, Narcís Lagares, fundador i màxim accionista de la companyia, passa a ocupar la Presidència d'Honor del Grup Metalquimia.

En una nota feta pública ahir, Metalquimia assegura que «els canvis organitzatius han estat basats en la promoció del talent intern, pilar sobre el qual pivota aquest gir estratègic».

Josep Lagares, que ha ocupat el càrrec de Director General en els darrers 19 anys, i principal artífex del creixement de l'empresa en la darrera dècada, passarà a ocupar-ne la Presidència Executiva (CEO).

Llorenç Freixanet, profund coneixedor de l'empresa, on des de l'any 1987 ha treballat en totes les seves diferents àrees professionals i que ha ocupat el lloc de Director d'Intel·ligència en els darrers 16 anys, passarà a assumir-ne la Direcció General, convertint-se així en el màxim responsable de la gestió diària i operacional de la companyia.

Al mateix temps Ricard Vilà, que ha desenvolupat una tasca d'alt impacte dins del departament d'Intel·ligència, assumeix des d'ara la Direcció del mateix departament per continuar prestant serveis d'Intel·ligència Corporativa i Competitiva a totes les unitats organitzatives dins de la companyia.

Amb aquests canvis organitzatius, la família Lagares, que ostenta el 100% de la propietat de Metalquimia, aspira a refermar la seva posició de lideratge mundial, tot renovant els mecanismes creatius per a transformar la forma com el món processa la carn.

«Aquesta nova estructura corporativa ens ofereix un impuls renovat per a continuar aportant solucions i tecnologies que millorin la competitivitat de la indústria alimentària mundial», explica Josep Lagares, nou President Executiu de Metalquimia.

En referència a la nova responsabilitat que se li ha encomanat, Josep Lagares assegura que «em permetrà enfocar-me, més si cal, en l'estratègia de futur del grup empresarial, tot impulsant la cerca de nous productes i de nous negocis (Creativació), punts clau en el desenvolupament de la companyia en els propers 5-10 anys, a fi i efecte de fer front als canvis exponencials que ja s'albiren en el sí de la indústria càrnia global».

'