CaixaBank va guanyar el primer semestre 708 milions d'euros, cosa que suposa una millora del 75% en relació amb el mateix període de l'any passat, segons ha comunicat l'entitat. L'increment de guanys respon bàsicament a l'activitat comercial, gairebé tots els marges creixen dos dígits, i a la incorporació de Barclays.

La cartera de crèdits s'ha situat en el 211.559 milions d'euros, amb un creixement consolidat del 7,3%, gràcies a la incorporació de l'activitat de Barclays, sense aquesta entitat, la cartera hauria decrescut un -1,6%. La ràtio de morositat accelera el seu descens i se situa en el 9%, set dècimes menys que el trimestre anterior i 1,8 punts percentuals menys que l'any passat.

La comissió dels caixers

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha defensat avui que la decisió de la seva entitat de cobrar dos euros als no clients per l'ús del caixer automàtic és "molt raonable", de manera que "no veu sentit" a la crida a la "rebel·lió" que ha fet l'associació Adicae contra aquesta mesura.

CaixaBank va ser la primera entitat del mercat espanyol que va començar a cobrar una comissió de dos euros als caixers per als no clients, una estratègia a la qual les últimes setmanes s'han sumat entitats com BBVA o el Santander, mentre que altres com Banc Sabadell ho estan estudiant.

Diàleg Catalunya-Espanya

D'altra banda, Gortázar, confia que els governs espanyol i català reprendran el diàleg i tard o aviat es produirà "un gran acord" sobre el debat sobiranista català que serà beneficiós per a Catalunya i el conjunt d'Espanya.

Gortázar ha remarcat que aquest tema és "molt important" per a una i altra part i que la solució a aquesta ha de venir per la via del diàleg.

"Aquest tema passa pel diàleg i l'acord i confiem que arribarà eventualment", ha assenyalat el directiu, a preguntes dels periodistes, durant la presentació dels resultats econòmics del primer semestre, en què CaixaBank ha guanyat 708 milions d'euros, un 75% més que en el mateix període del 2014