La Generalitat ha presentat al sector català de la moto un projecte industrial per a la creació d'una moto elèctrica , totalment produïda i comercialitzada a Catalunya, dins del marc de l'estratègia industrial de la regió entre 2015 i 2020.

Segons va explicar ahir el gerent del Clúster Moto, Josep Palà, la voluntat del govern català és que les empreses del sector amb experiència amb mobilitat elèctrica impulsin algun tipus d'aliança per tirar endavant el projecte.

Actualment, a Catalunya hi ha cinc companyies que ja tenen algun tipus de moto elèctrica en el mercat o a punt de tenir-lo, entre elles les altempordaneses Rieju i Volta Motorbikes.

El Departament d'Empresa de la Generalitat va explicar ahir que ha elaborat un estudi «que posa de manifest la viabilitat d'aquest projecte industrial, que donaria lloc a una motocicleta elèctrica amb una potència equivalent a 125 cc i una autonomia de 50 km». Segons expliquen, és un nínxol amb una alta demanda i perspectives de creixement al sud d'Europa, «ja que el parc d'scooters ja s'ha envellit, així com a l'Amèrica Llatina i Àsia, pel creixement de les ciutats i de la classe mitjana».

El projecte requeriria una inversió global de 10 milions d'euros, que hauria d'aportar el sector privat.

La moto, detalla la Genralitat, tindria un preu de venda de 4.000 euros, «es fabricaria en una planta de 2.800 metres, que tindria capacitat per produir 10.000 motos l'any i crearia 30 llocs de treball»

Es tracta d'un projecte ambiciós, explicava Palà, «ja que el sector de la moto elèctrica és encara molt petit: de les 700.000 motos venudes l'any passat a Europa, només 3.000 van ser elèctriques».