En els últims mesos el Port de Barcelona ha posat en servei noves línies regulars de contenidors que milloren la connectivitat amb els mercats estratègics del continent americà, Àsia i la Mediterrània. Aquestes noves línies reforcen fluxos comercials ja existents, com ara les rutes cap a Sud-amèrica o el Carib, o bé ofereixen serveis nous que fins ara tenien poques connexions, com és el cas de la zona d'Àfrica Occidental.

Un exemple és el cas del nou servei quinzenal de la naviliera africana MNM African Shipping Line, fundada aquest any. La companyia té seu al Port de Tanger Med i està dirigida per professionals del transport i la logística del Marroc i de Nigèria. La línia utilitzarà vaixells amb una capacitat de 2.500 contenidors TEU i aptes també per a transportar càrregues especials amb l'objectiu de connectar el Mediterrani amb els principals ports d'Àfrica Occidental -Tànger, Casablanca, Agadir, Nouakchott, Dakar, Conakry, Lagos, Tema i Abidjan-, que tenen una àrea d'influència de 300 milions de persones.

Aquesta nova línia no és l'única que s'ha posat en servei aquests últims mesos, sinó que es tracta de la inauguració d'una línia que coincideix amb d'altres de regulars que s'han posat en marxa últimament com la naviliera ZIM, que connecta setmanalment Barcelona i Nova York. Amb aquestes noves navilieres, el Port treballa amb companyies que ocupen el 80% de la quota de mercat global de transport de contenidors.