Renfe ha augmentat la comissió que cobra per la venda i gestió dels bitllets a taquilla. Fins ara la companyia cobrava una comissió del 3,5%, però des del 10 d'agost cobra el 5,5%. Comissions Obreres va denunciar ahir en un comunitat que la mesura «penalitza» els usuaris, especialment la gent gran que no acostuma a fer servir internet i els turistes. El sindicat també va criticar que aquest increment s'hagi fet en ple mes d'agost i sense avisar prèviament. Per la seva banda, Renfe es va defensar dient que es manté la comissió zero a través d'altres canals de venda.

CCOO considera que l'increment d'aquesta comissió posa en perill un miler de llocs de treball d'Adif. El secretari general del Sector Ferroviari de CCOO, Manuel Nicolàs Taguas, va assegurar que amb aquest increment es pretén «justificar que sobren llocs de treball» i es va comprometre a «defensar els interessos de la clientela que necessiten aquest servei, i els llocs de treball afectats». En aquest sentit, CCOO va recordar que Adif ja va suprimir la venda anticipada durant els caps de setmana i festius a Madrid i Barcelona, cosa que, segons el sindicat, no passa en cap empresa ferroviària d'Europa.

Des que Renfe fa iniciar la venda per internet fa 15 anys, el canal s'ha convertit en el més utilitzat. Aquesta via suposa un 43% dels ingressos de la companyia.