Prop de 85.000 clients de CaixaBank a Girona utilitzen la web i el mòbil per efectuar contractacions de productes i realitzar transaccions amb moviments de fons. La dada demostra la creixent utilització dels canals financers en línia, ja no solament per a consultes, sinó també per a la formalització d'operacions bancàries. A Catalunya el nombre de clients que realitza transaccions per web i mòbil ascendeix a 790.000.

Els clients de CaixaBank realitzen cada dia més de 9 milions de transaccions per internet (canals web i mòbil), amb les quals es gestiona un volum de 900 milions d'euros. En un període de dos mesos, el 50% dels clients de banca online de CaixaBank utilitza el servei en línia per operar.

El producte financer més sol·licitat en la Línia Oberta web i mòbil de CaixaBank són els fons d'inversió. Un 23% dels fons de contractats en l'entitat durant el primer semestre de 2015 van ser adquirits a través de canals digitals. El percentatge implica que pràcticament un de cada quatre fons de l'entitat es ven per internet. La dada marca un rècord històric de contractació en línia d'un producte financer de CaixaBank.

En el mateix període de 2014, el percentatge de fons d'inversió online va ser del 20%. Això suposa que, en solament un any, la tendència cap a l'adquisició digital de productes financers s'ha incrementat en 500 punts percentuals entre els clients de l'entitat presidida per Isidro Fainé i el conseller delegat de la qual és Gonzalo Gortázar. Al costat dels fons d'inversió, els productes més contractats de forma online són els crèdits al consum (14%), els dipòsits a termini (13%) i els plans de pensions (11%).

El mòbil creix per contractar

La Caixa destaca la creixent importància del mòbil com a canal de contractació, que ha augmentat un 62% fins a juny. Aquest mes, es va aconseguir un 10% de contractacions de fons d'inversió per Línia Oberta Mòbil respecte al total de vendes digitals.

En crèdits, en el marc de la campanya de l'entitat per a la concessió de préstecs preconcedits, el percentatge de contractació mòbil ha suposat el 38% de totes les vendes digitals del producte, superant les contractacions de crèdits registrades per Línia Oberta Web.

L'augment de la contractació online és una tendència paral·lela a l'increment d'operacions digitals, especialment d'aquelles que impliquen moviment de fons. Cada dia, els clients de CaixaBank realitzen més de 9 milions de transaccions per Internet (canals web i mòbil), amb les quals es gestiona un volum de 900 milions d'euros. En un període de dos mesos, el 50% dels clients de banca en línia de CaixaBank utilitza el servei per realitzar contractacions o moviments de fons.

L'increment de l'operativa online comporta també una nova tendència, fins ara inèdita en el sector financer: la creixent activitat, tant en transaccions com en contractacions, durant els caps de setmana. De fet, el 12% de les contractacions de productes per canals digitals a CaixaBank es realitza els dissabtes i diumenges.

De tota manera, el dia amb major activitat a nivell de transaccions és el dilluns, quan es realitza el 21% de les operacions amb moviment de fons. L'edat mitjana del client que contracta per internet és de 40 anys i mig.