L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha enviat un requeriment a Renfe per exigir-li que informi els viatgers dels trens de llarg recorregut de la diferència de preu que hi ha entre els bitllets venuts a les taquilles o a les màquines automàtiques. El 10 d'agost, la companyia ferroviària va augmentar la comissió per la venda dels títols a la finestreta, del 3,5% al 5,5%. Consum denuncia l'increment perquè ni la megafonia ni els cartells de les estacions informen d'aquesta diferència de costos, fet que considera com «una infracció que vulnera els drets dels consumidors»

En cas que Renfe no atengui el requeriment en el termini de 10 dies, l'ACC, depenent del Departament d'Empresa i Ocupació, emprendrà «les accions necessàries per tal de corregir aquesta infracció en matèria de consum i disciplina de mercat». L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha detectat que l'increment de preus s'aplica a les finestretes de l'estació de Sants-Barcelona i que la diferència només afecta als bitllets dels trajectes de llarg recorregut. Comissions Obreres ja va denunciar l'augment del preu a mitjans d'agost.