Més de dos milions i mig d'usuaris de l'aerolínia irlandesa Ryanair podrien reclamar a la companyia per haver patit retards en els seus vols, després que s'hagi fet pública la sentència d'un jutjat del comtat de Manchester que atorga als clients sis anys i no dos per ?exi?g?ir compensacions. La xifra global d'aquesta indemnització, segons els advocats dels passatgers de Ryanair que van presentar la denúncia, podria pujar a 610 milions de lliures (uns 850 milions d'euros).

La sentència, que pot suposar una fita per a les víctimes dels retards, encara que només afecta Anglaterra i Gal·les, determina que la companyia de baix cost no pot dictaminar unilateralment el temps que té un client per presentar una queixa. A més, sosté que Ryanair es va equivocar en prohibir que els passatgers exigissin indemnitzacions després de dos anys, perquè "la llei de la Unió Europea diu que tenen dret a fer reclamacions fins a sis anys després".

Per a Ryanair, establir un període de sis anys és una cosa "innecessària i no raonable", per la qual cosa ha anunciat que apel·larà contra la resolució sobre aquest plet, presentat el 2008 per dos passatgers que volaven des de la localitat catalana de Reus a l'aeroport de Stansted, i que van patir un retard de vuit hores.

El Tribunal Suprem britànic va dictaminar l'any passat que els passatgers haurien de tenir sis anys per reclamar, però Ryanair va al·legar llavors que els usuaris coneixen els termes dels vols quan reserven la seva plaça i, per tant, saben que el límit per exigir compensacions són només dos anys.

Però en aquesta nova sentència de la Cort del comtat de Man?chester, ciutat situada al nord d'Anglaterra, el jutge ha determinat que la companyia que dirigeix Michael O'Leary no pot usar una clàusula "en la seva lletra petita" per imposar un límit.