La cadena de xarcuteries Mas Gurmets, especialitzada en embotits premium, preveu créixer aquest any un 5 % i arribar als 13 milions d'euros de facturació, gràcies, en part, al llançament d'una línia de productes «menys sibarita» que li permeti adaptar la seva oferta a les butxaques de tots els clients. Mas Gurmets, que aquest any celebra el seu 70 aniversari, assegura que la crisi no li ha restat clientela, encara que sí que ha provocat una reducció de la despesa del cabàs de la compra i una sensibilitat més alta dels consumidors cap al preu dels productes.

Això ha portat l'empresa, dirigida ara per la tercera generació de la família Mas, a posar a la venda un assortiment de productes «més bàsic» per no perdre competitivitat entre clients que busquen preus més assequibles. «Hem ampliat la nostra oferta amb productes no tan premium, però sense renunciar al segment delicatessen i mantenint sempre la nostra entrega per l'excel·lència», va explicar el conseller delegat i nét del fundador de la firma, Jordi Mas. Mas Gurmets té actualment 15 establiments a Sant Cugat del Vallès, Madrid i Barcelona, cinc dels quals ubicats en La Boqueria.