Empresaris gironins exploren oportunitats de negoci a Sud-àfrica

La Cambra de Comerç organitza una missió empresarial a aquest país i a Moçambic

21.09.2015 | 07:16
Empresaris gironins exploren oportunitats de negoci a Sud-àfrica

La Cambra de Comerç de Girona organitza del 28 de novembre al 5 de desembre una missió comercial a Sud-àfrica i Moçambic per a empreses que desitgin obrir mercat, buscar socis comercials, distribuïdors o clients en aquests territoris. Segons va informar la Cambra, els objectius d'aquests viatges és mantenir reunions de negocis amb els clients potencials que s'ajustin al perfil indicat per cada empresa. La Cambra ofereix una agenda individualitzada elaborada pels seus col·laboradors a destí, contrastats i homologats pel Consell de Cambres de Catalunya i recolzament logístic. La data límit d'inscripció és a finals de setembre.

Eduard Torrent, cap de Comerç Exterior de la Cambra de Comerç de Girona, destaca que Sud-àfrica «és un mercat molt atractiu per a les empreses gironines i una de les principals economies del continent, així com una porta per a exportar a d'altres països veïns».
Les empreses comarques gironines van exportar a Sud-àfrica per valor d'11 milions d'euros l'any passat. Suposa un percentatge petit del total d'exportacions, una xifra susceptible d'incrementar-se molt en els propers anys, degut al gran desenvolupament que està experimentant el país.
Els principals productes exportats a Sud-àfrica des de Girona són paper i cartó; carn i derivats; calderes, màquines i aparells mecànics; productes farmacèutics i plàstics i derivats.

Un mercat verge

Pel que fa a Moçambic, es tracta d'un mercat pràcticament verge per a les empreses gironines, amb un gran potencial turístic, i que està fent esforços per millorar la seva economia.

Durant l'any passat es va exportar a Moçambic des de les comarques gironines per valor de 236.000 euros. Gairebé el 96% d'aquest volum d'exportació està compost pels productes farmacèutics, tot i que també es van exportar plàstics i derivats.

La Cambra de Comerç donarà prioritat en la selecció d'empreses les que visitin per primera vegada els països de destinació, aquelles que ja hagin realitzat activitats de promoció i busquin consolidar la seva presència, així com també les que vulguin completar una prospecció realitzada en anys anteriors si no s'han assolit tots els objectius.

També es farà una valoració tècnica de l'entitat col·laboradora al país per confirmar les possibilitats efectives de negoci.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema