Unplis: La compra en línia que arriba en menys d'una hora

L´aplicació, que de moment només opera a Barcelona, disposa de 50.000 productes

24.09.2015 | 07:21

El nombre de persones que compra per internet no para de créixer, gràcies les noves tecnologies, com els smartphones. El principal avantatge és que pots adquirir qualsevol producte a qualsevol lloc i moment del dia. Només fa falta tenir connexió a internet, requisit molt assequible avui en dia. L´inconvenient, però, són els terminis d´entrega, que solen rondar els dos o tres dies i, per tant, limiten l´oferta de productes que es poden adquirir. Precisament aquí és on vol arribar l´aplicació mòbil Unplis, creada per en Josep Casas i l´Esteban Humet, de 32 anys, que es van conèixer estudiant un màster a l´escola de negocis IESE. La plataforma disposa d´un catàleg amb diversos comerços de proximitat i franquícies, i entrega els productes en 60 minuts.

Aquest límit de temps és perquè «l´objectiu és poder oferir un servei 24h a tothom qui tingui un imprevist», explica Casas, el cap d´operacions. El funcionament d´Unplis es basa en tres senzills passos. Primer, un cop descarregada l´aplicació, l´usuari tria un comerç de la llista i selecciona els productes que vol. La plataforma compta amb acords amb uns 30 comerços de proximitat –com la Floristeria Navarro o el Forn Turris– i franquícies. A més, Unplis també té contacte amb restaurants com La Tagliatella, el Viena o McDonald´s. Tot plegat es tradueix en més de 50.000 productes organitzats en sis categories: alimentació, begudes alcohòliques, parafarmàcia, menjar preparat, drogueria i material d´oficina. Aleshores, el client indica l´hora i lloc d´entrega de la compra. i, finalment, un pliser –com es coneixen els repartidors de l´empresa– realitza la compra i la porta a la ubicació seleccionada.

Després que l´empresa de transport Uber, que posa en contacte passatgers i conductors privats, hagi estat al punt de mira perquè els seus treballadors no disposen d´una llicència de taxi per exercir l´activitat, en Josep Casas assegura que «volen aprendre dels errors». És per això que controlen que els plisers compleixen els requisits que marca l´Estat: ser ­autònoms i tenir el cotxe assegurat.

El cost del servei d´Unplis va dels 3 als 7 euros en funció de la compra i dels comerços, a més de l´import de la comanda. Aquesta és la font de finançament d´Unplis, ja que les empreses no han de pagar res per formar part del catàleg. «Volem que qualsevol comerç pugui formar-ne part. Ho volem democratitzar», assenyala Casas.

L´aplicació es va posar en marxa fa un mes i mig i es realitzen una desena de serveis per dia. L´àrea d´activitat es concentra a Barcelona i part de l´Hospitalet de Llobregat, però els resultats d´agost han estat molt positius, ja que «la ciutat se sol buidar, però tot i així hi ha hagut bastanta demanda» i l´objectiu és expandir el negoci a Madrid a l´octubre. D´altra banda, el 2016 es vol obrir mercat a altres ciutats importants de l´Estat com Saragossa o València, així com ampliar l´oferta de Catalunya a Sant Cugat, Sabadell o Girona.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema