Les autoritats alemanyes exi?geixen a Volkswagen que presenti per al 7 d'octubre un calendari per esmenar la manipulació de les emissions de gasos contaminants en els seus vehicles, a risc que perdin, si no, l'homologació.

El diari alemany Bild am Sonntag va publicar ahir que l'Oficina Federal de Vehicles a Motor (KBA) va enviar una carta al departament legal del fabricant d'automòbils perquè avanci com resoldrà la qüestió que ha generat l'escàndol de la setmana passada sobre les emissions contaminants d'alguns dels seus models.

El principal constructor de vehicles del món haurà de presentar un "pla temporal i de mesures vinculants" perquè tots els seus vehicles a Alemanya compleixin amb els límits legals d'emissions de gasos contaminants sense necessitat de cap programari que alteri les dades. La BKA afegeix que si no es compleix amb el requerit en l'escrit, tots els vehicles afectats podrien perdre la seva homologació, amb la qual cosa no podrien circular ni ser comercialitzats.

El diari alemany explica també que el proveïdor Bosch ja va alertar per escrit a Volkswagen el 2007 que el programari que manipula les emissions de gasos contaminants, elaborat per ells, era solament per a proves i no per al seu ús continuat en carretera, la qual cosa seria "il·legal".

Volkswagen ja va reconèixer la setmana passada que en onze milions de vehicles va muntar un programa que identifica quan el turisme està sent sotmès a una prova perquè llavors el motor emeti menys gasos contaminants i compleixi amb els límits de les autoritats mediambientals. D'aquests onze milions, cinc són de la marca Volkswagen (la resta, d'altres marques del grup) i uns 2,8 milions van ser venuts a Alemanya.

El grup va anunciar dissabte que preveu reparar en breu i de forma gratuïta aquesta manipulació de tots els vehicles afectats, uns models dièsel comercialitzats al llarg de diversos anys en múltiples països.

L'escàndol li ha costat ja el seu lloc al president del grup Volkswagen, Martin Winterkorn, que va ser substituït per Matthias Müller, el fins ara president de Porsche, una de les marques del constructor.