eBay, que compleix aquest mes el seu tretzè aniversari a Espanya, ven en l'actualitat al país 36 productes per minut (gairebé 20 milions a l'any), el 80% d'ells nous, i lluita per convertir-se en el gran aliat de les pimes espanyoles per vendre els seus productes a través d'internet. Per a això, la signatura de comerç en línia, que va començar sent una espècie de "casa de subhastes" d'articles de segona mà i que a escala mundial compleix 20 anys d'activitat, ha decidit muntar una direció local amb Susana Veus al capdavant.

Espanya és un mercat pel qual eBay ha decidit apostar tant pel seu volum de vendes com perquè és un dels països europeus en els quals més està creixent el comerç electrònic, amb taxes interanuals al voltant del 20%, segons va explicar Veus a Efe. "Es tracta d'un mercat que és interessant simplement per volum de negoci i perquè creix molt", apunta l'executiva, qui assenyala que Espanya està entre els principals països europeus per eBay, al nivell d'Itàlia i França i per darrere Alemanya i Regne Unit.

La companyia vol centrar-se en les pimes i oferir-los un canal de venda en xarxa que pot arribar a 158 milions de compradors en línia a tot el món. En els últims quatre anys ha augmentat un 213% el nombre de pimes espanyoles que exporten a eBay a 15 o més països. Segons un estudi elaborat per la companyia, el 2014, el 95% de les pimes en línia que van vendre a través d'eBay ho van fer a clients estrangers, mentre que només un 21% dels negocis tradicionals van exportar.