El grup alemany Volkswagen -immers en l'escàndol dels motors dièsel trucats- va anunciar que reduirà en 1.000 milions d'euros anuals les inversions en la seva marca principal, Volkswagen, alhora que aplicarà en els seus motors dièsel tecnologies de neteja d'emissions nocives. Volkswagen, que fins ara preveia estalviar 10.000 milions d'euros en total, reduirà més costos en aquesta marca, també els fixos, però ahir no va donar més informació.

El grup automobilístic va garantir la setmana passada que mantindria les inversions de 4.200 milions d'euros a les plantes de Seat de Martorell i de Volkswagen a Landaben (Navarra), però no ha donat noves informacions sobre això. La marca Volkswagen estudia ara d'on traurà aquests 1.000 milions d'euros anuals que necessita per invertir-los en la producció de models elèctrics. Un portaveu de la marca Volkswagen va explicar que, de moment, "no podem donar xifres concretes sobre les fàbriques de producció". Fins ara, el grup Volkswagen preveia unes inversions de 85.600 milions d'euros entre 2015 i 2019. També estava previst que les societats de risc compartit xineses invertirien 22.000 milions d'euros en el mateix període.

El director de la marca Volkswagen, Herbert Diess, va dir després d'una reunió extraordinària que el nou model de luxe Phaeton serà elèctric. La marca Volkswagen vol reorientar la seva estratègia dièsel amb les tecnologies de neteja del motor i desenvolupar més els models elèctrics. "La marca Volkswagen es posiciona de nou per al futur. Serem més eficients i reorientarem la nostra paleta de productes i tecnologies principals", va afegir Diess. En la reunió, la marca Volkswagen va decidir que només instal·larà agregats dièsel amb la tecnologia SCR i AdBlue a Europa i Nord-amèrica com més aviat millor.

La tecnologia SCR i l'AdBlue s'utilitzen per reduir les emissions nocives dels motors dièsel i complir la normativa europea sobre emissions Euro 6 i les normes de l'Agència de Protecció Mediambiental nord-americana (EPA). La tecnologia SCR converteix els òxids de nitrogen (NOx) en nitrogen diatòmic (N2) i aigua, utilitzant solucions d'urea o amoníac, l'AdBlue.

Els vehicles dièsel seran equipats amb sistemes d'emissions de gasos que utilitzen la millor tecnologia mediambiental. La companyia vol seguir desenvolupant la plataforma modular, sobretot en els híbrids amb un abast més gran, grans volums en sèrie de vehicles elèctrics amb un radi de fins a 300 quilòmetres, un sistema de subministrament d'electricitat de 48 volts, així com sistemes de propulsió dièsel, gasolina i gas cada vegada més eficients.