Les vendes de vehicles de Seat en els primers nou dies d'octubre han caigut un 23,5% i han baixat en un 28,3% si es tenen en compte els 13 primers dies.

Aquests descensos de vendes són els primers que es donen des de l'esclat de la crisi dels motors dièsel manipulats per Volkswagen, encara que caldrà esperar a final de mes per realitzar una comparació de mes a mes.

En concret, en els primers nou dies els lliuraments de Seat han estat de 1.323 unitats (el 7,13% de quota) i a tretze dies han baixat a 1.404 (del 6,74%).

No obstant, tonts de Seat han explicat a Efe que la previsió que estudia la companyia és la de tancar el mes d'octubre a l'alça. A l'agost tradicionalment, Seat tanca la fàbrica de Martorell per vacances i no hi ha producció, cosa que es tradueix que al setembre hi ha una acumulació de comandes, que els primers dies d'octubre tornen a baixar per després equilibrar-se a final de mes.

Per contra, el grup Volkswagen, al qual pertany Seat, ha començat el mes d'octubre com la marca que més vehicles nous i tot terrenys està matriculant en el mercat espanyol.

Mentrestant ka Generalitat està "convençuda" que Volkswagen mantindrà les inversions previstes a la fàbrica de Seat a Martorell i prepara ajudes que espera que es concretin aviat. Segons el conseller en funcions d'Empresa i Ocupació del govern català, Felip Puig, en correspondència per les inversions de VW en nous projectes de Seat, "hi haurà suport de la Generalitat en matèria d'ajudes a la innovació" o bé "de crèdits", com ha passat "sempre"".