El conflicte que enfronta el col·lectiu dels examinadors dels exàmens de conduir amb la Direcció General de Trànsit ha agafat de ple a les autoescoles, que perden hores de feina a causa de les vagues dels examinadors. Segons explica la presidenta de la Federació d'Autoescoles de Barcelona, Maria Olivera, es calcula que ja s'han perdut unes 300.000 hores de feina facturable entre classes pràctiques i desplaçaments a causa de la vaga. Olivera detalla que, de mitjana, una classe pràctica té un valor de 30 euros, mentre que els costos de desplaçament es xifren en uns 20 euros, tenint en compte el vehicle i el professor que acompanyen els alumnes.

Aferrant-se a aquests criteris, els càlculs de la FAB indiquen que les autoescoles de tot l'Estat ja han acumulat uns 15 milions d'euros de pèrdues per la vaga, a més de xifrar en 6.500 els alumnes afectats a tot Catalunya, essent Barcelona una de les zones més castigades ja que compta amb un gran nombre d'autoescoles i alumnes que es volen examinar per aconseguir el permís de conducció.«Estem al mig, ens hem trobat en aquesta lluita entre els examinadors i la DGT. Seguim defensant que necessitem més funcionaris que examinin els alumnes, però només demanem que els examinadors i els responsables de la DGT arreglin entre ells les seves diferències», declara Olivera.

La responsable recorda que el col·lectiu continua negociant amb la DGT, tot i que es mantenen les convocatòries de vaga per als propers dies. El col·lectiu dels examinadors de la prova del permís de conduir van iniciar a finals d'estiu la seva vaga parcial i indefinida, amb el suport dels sindicats CSI-F i CGT, per reclamar millores salarials i laborals. Una de les demandes dels examinadors és poder entregar els resultats de l'examen el dia després de realitzar la prova, ja que molts dels examinadors es queixen que han rebut agressions dels alumnes en comunicar-los que havien suspès.