Noel AlimentÓria obrirÓ una fÓbrica d'embotits als Estats Units el 2016

El director general de la companyia ha detallat que la planta s'instalĚlarÓ a Nova Jersey i que s'hi produ´ran xorišos i s'hi tallaran pernils elaborats a Espanya

29.10.2015 | 10:02

L'empresa d'embotits Noel Alimentaria obrirà una planta de producció als Estats Units de cara al 2016, segons ha avançat el director general de la companyia, Joan Boix, en una roda de premsa durant el congrés anual d'AECOC. L'objectiu de la fàbrica, que s'instal·larà a Nova Jersey, serà la producció de xoriços i el procés de tall de pernils elaborats a Espanya.

Boix ha assenyalat que aquest és un pas "important" en el procés d'internacionalització de la firma de Sant Joan de les Fonts (la Garrotxa), que ja factura el 50% de la seva producció a 57 països fora del mercat espanyol, però no ha revelat la inversió ni el soci local de l'operació. Noel preveu una facturació de 215 milions d'euros aquest 2015.

El director general de Noel ha destacat que els EUA són un mercat de "gran potencial de creixement" per als productes espanyols, especialment per la gran quantitat de consumidors hispanoamericans. "Nosaltres volem créixer, però d'una manera constant i sostinguda. El creixement ha de ser natural i de manera diversificada. Comprarem altres empreses sempre que tinguem ofertes interessants que encaixin en la filosofia de Noel", ha sentenciat.

Boix també ha assenyalat que l'empresa ha treballat durant els darrers anys en guanyar mercat i especialitzar-se a través de la innovació. Així, diu, han potenciat els departaments de qualitat i d'innovació, especialment per fabricar productes més segurs i més adaptats als nous mercats. El director de Noel ha remarcat que la companyia ha invertit 30 milions d'euros en una nova fàbrica per produir xoriços i fuets, que ha qualificat com la més moderna d'Europa.

Una de les tendències de l'empresa durant els darrers anys ha estat la producció d'embotits amb menys greixos i sals, per adaptar-se a les exigències dels consumidors, que demanden productes més saludables. Tot i la millora de la situació econòmica, Noel ha mantingut en els seus lineals els anomenats productes de conveniència, que són aquells amb un preu relativament baix i que els consumidors adquireixen de manera rutinària.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllašos recomanats: Premis cinema