El sou mitjà en la distribució alimentària és de 19.914 euros l'any, sent els supermercats Condis i Miquel Alimentació els que millor remuneren els seus treballadors.

Així es desprèn de l'estudi sobre la distribució alimentària Telecoming que ha realitzat el servei web Infoempresa després d'analitzar 16 cadenes d'hipermercats i supermercats implantades a Espanya i que llança que el perfil del treballador tipus del sector és una dona amb contracte indefinit que cobra uns 20.000 euros.

Després de Condis, amb 31.451 euros de mitjana, les cadenes que remuneren millor a la seva plantilla són la gironina Miquel Alimentació Grup(24.774 euros), amb seu a Vilamalla, i que recentment fou adquirida per un grup xinès, Mercadona (24.122 euros), Consum (22.887 euros) i Dia (21.421 euros).

Per sota de la mitjana se situen Supercor (11.812 euros anuals), Alimerka (13.054 euros), Carrefour (15.020 euros), Sabeco (15.193 euros), Supersol (15.389 euros), Distribucions Froiz (16.096 euros), Alcampo (16.435 euros), Lidl (17.119 euros), Caprabo (17.689 euros) i Hipercor (18.330 euros).

D'Eroski, també inclosa a l'estudi en superar els 50 milions d'euros de facturació, no hi ha dades sobre aquest camp ni sobre els restants, per la qual cosa aquest estudi se centra en l'anàlisi de 15 firmes.

Els grups de distribució que compten amb la totalitat dels empleats contractats indefinidament són Carrefour i Dia, mentre per damunt del 90% hi ha Mercadona, Caprabo, Consum, Hipercor, Lidl, Sabeco, Supercor i Condis.

Alcampo, Distribucions Froiz, Consum, Supercor i Lidl van ser els grups que van augmentar el 2014 el nombre de contractes indefinits.

Per gènere, les cadenes amb més contractació de dones són Alimerka (82% de la plantilla), Consum (73%) i Distribucions Froiz (72%): la participació masculina més alta coincideix amb el millor sou mitjà, ja que correspon a Condis (76%), per davant de Miguel Alimentació Grup (62%) i Supersol (43%).

Infoempresa fixa la plantilla total d'aquestes 15 distribuïdores el 2014 en 197.558 persones -el 67% d'elles són dones- (198.128 el 2013), l'1,1% de la població activa.

La facturació d'aquests grups es van situar en uns 46.000 milions d'euros, un 0,77% més que el 2013, amb Supercor al capdavant sobre creixement de vendes (+12,16%), seguida de Distribucions Froiz (11,37%), Lidl (+5,7%), Consum (3,31%) i Mercadona (2,18%).

El seu marge de rendibilitat (ebitda sobre ingressos) es va situar entorn del 4,5%, un percentatge que va ser superat per Dia (8,62%), Consum (5,76%), Mercadona (5,45%), Lidl (4,93%) i Supercor (4,78%).