Una emprenedora gironina llança el primer vestuari en línia per a homes

"Coomo" és una iniciativa pionera a l'Estat i consisteix en un servei per als que no els agrada o no tenen temps de comprar roba

09.11.2015 | 07:08
Una emprenedora gironina llança el primer vestuari en línia per a homes

L'emprenedora Clara de la Santa ha posat en marxa Coomo, el primer vestuari en línia per a homes d'Espanya, un model de negoci innovador aquí, però que gaudeix d'èxit a països com els Estats Units, Holanda o el Regne Unit.
En una entrevista concedida a Efe, la fundadora de Coomo ha definit la companyia com un servei de personal shopper en línia per a aquells homes "que no els agrada comprar roba o no tenen temps per anar a comprar".
Per comprovar si el negoci tenia mercat potencial a Espanya, Coomo va fer un estudi que va concloure que al 43% dels homes espanyols no els agrada anar a comprar roba, mentre que més d'una tercera part dels enquestats van afirmar comprar peces de roba a través d'internet.
Amb aquestes dades a la mà, De la Santa va decidir iniciar la seva activitat en el mes de maig, i va arribar a més de 100 clients en els seus primers mesos de vida a ciutats com València, Madrid, Huelva, Barcelona, Girona, Palma de Mallorca, Ciudad Real o Sòria.
De la Santa va explicar que Coomo preveu quadruplicar la seva facturació a final del 2016, fins arribar a un volum de negoci pròxim als 400.000 euros.
La companyia, que té la seva seu a Girona, realitza un estudi previ dels gustos de cada home que sol·licita els seus serveis a través d'una enquesta on es determina l'estil, les marques i les gammes de colors preferides dels seus clients per perfilar un look adequat.
Posteriorment, es procedeix a la selecció de les peces més apropiades per a cada cas en concret, realitzada per tres professionals del món de la moda, i s'envien entre cinc i sis peces de roba a cada client, que té l'opció de tornar aquelles que no li agradin o no siguin de la seva talla.
La fundadora va comentar que els primers enviaments, en els quals s'envien més peces de les necessàries, serveixen per conèixer i recollir informació sobre els usuaris i poder oferir un servei més ajustat en les següents remeses.
De la Santa ha comentat que Coomo treballa amb marques "singulars" que donin un valor afegit a la vestimenta dels homes, ja sigui pel seu origen, com Loreak Mendian o Scalpers, les dues espanyoles, pel seu teixits orgànics i/o reciclats, com la sueca Nudie Jeans, o pel seu disseny, com l'holandesa Scoth&Soda.
El preu mitjà de les comandes realitzades en la pàgina web puja a 240 euros, a raó de tres peces amb un cost d'uns 80 euros de mitjana que, segons va explicar De la Santa, solen ser abrics, pantalons i camises.
La fundadora del vestuari en línia va indicar que de moment, i amb l'objectiu de tenir un creixement "controlat", l'accés a Coomo està restringit i només es pot accedir mitjançant una invitació d'algú que ja hagi utilitzat el servei prèviament.
Tot i així, De la Santa no tanca les portes a expandir el seu negoci a altres mercats, com podria ser Portugal, sempre que les expectatives per a l'any següent s'acabin complint.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema