El Jutjat Mercantil de Girona ha escollit el fabricant de motos elèctriques Torrot com a nou propietari de Gas Gas. En una interlocutòria, el jutge autoritza l'administrador concursal a vendre la unitat productiva a la firma amb seu a Mataró. De fet, de les tres ofertes que es van presentar, la de Torrot era la més elevada.

Torrot va oferir 9,66 MEUR per adquirir Gas Gas -en liquidació des del juliol- i ho acompanyava d'una inversió de 13 milions en tres anys per reflotar-la. A més, proposava subrogar contractes a 55 treballadors.

Tant el comitè d'empresa com els administradors concursals havien apostat obertament per Torrot. Els representants de la plantilla asseguren que la compra de Torrot és «el millor» que els podia passar per tornar a «donar aire» a una marca gairebé «asfixiada».

«Són moltes les mobilitzacions, reivindicacions que ha fet la part social per defensar els seus drets i llocs de treball. Enrere queda ara una etapa que caminem entre la boira. La llum del far es diu Torrot i ens dirigim cap a ella», van explicar els treballadors en un escrit difós a través de Facebook.

Gas Gas va entrar en liquidació a principis de juliol, per no poder renegociar un deute superior als 44 milions d'euros. Aleshores, la companyia ja feia dos mesos que estava en concurs de creditors. L'empresa manté la producció aturada des de principis d'any i, a dia d'avui, l'única via d'entrada de recursos ve per la venda de recanvis.

Els canvis en l'accionariat de Gas Gas han estat una constant en els darrers anys, en els que la companyia va afrontar una gran inversió, com va ser la construcció d'una gran planta productiva a Salt. Fundada per Josep Maria Pibernat i Narcís Casas, el primer soci al que van donar entrada va ser el fons de capital risc Excel Partners, que l'any 2005 va vendre el seu paquet accionarial al fons britànic Coller Capital.

Tres anys més tard, arribaria un important canvi en l'estructura de l'empresa. Un dels socis fundadors, Narcís Casas, va vendre la seva participació i l'altre, Josep Maria Pibernat, la va reduir. Aquest paquet i el de Coller Capital va acabar a mans de la societat de capital risc de Caixa Penedès, d'Ingenia Capital i del director general de la firma Ramon Puente.

El darrer moviment accionarial abans d'entrar en concurs de creditors, arribaria el 2013, quan un grup inversor israelià i la direcció general de Gas Gas van comprar la participació de Vector Capital, la societat de capital risc de Caixa Penedès, integrada aleshores en el grup bancari BMN.

Tot i ser una marca de prestigi internacional en el món del trial i de l'enduro, els comptes de la companyia estaven molt deteriorats.

Durant l'any 2014 s'assegurava que tenien encarrilat un acord per refinançar el deute amb la banca, però a principis de 2015, la negociació es va trencar i la companyia es va veure abocada al concurs de creditors i a la seva posterior liquidació.