Claus per triomfar al Black Friday

El Black Friday ha començat i els adeptes de les compres per Internet tenen una cita amb l'ordinador

27.11.2015 | 13:16
Claus per triomfar al Black Friday

La càmera de fotos que desitges des de fa mesos, aquell abric de l'aparador o els regals nadalencs són alguns dels objectes que els participants d'aquest esdeveniment busquen al Black Friday.

Però sobretot, aquesta cita, que s'uneix a d'altres dates especials de compres com el Dia de la Mare, Sant Valentí o les rebaixes, és un moment "idoni" per estalviar en les compres i aprofitar els descomptes en línia, segons explica Self Bank.

En concret, es preveu que aquest any les vendes arribin als 1.172 milions d'euros a Espanya, un 10,6% més que el Black Friday anterior, segons un informe d'Adigital.

Un volum de facturació que per la seva magnitud i l'impacte tant socioeconòmic que té, fa imprescindible tenir-ne clars els aspectes legals. Per aquest motiu, des de Trusted Shops han elaborat una llista amb cinc claus perquè els compradors coneguin per endavant els seus drets legals.

Els productes no estan exempts del dret de devolució

Malgrat que aquesta campanya estigui dirigida a productes amb descompte, després de fer una compra en línia podràs retornar-la en un termini de 14 dies naturals que s'acullen al dret de desistiment.

Segons Rafael Gómez-Lus, expert legal, aquest període de desistiment comença en el mateix moment en el qual comença la celebració del contracte i pot efectuar-se sense un contracte específic tant per correu electrònic com per telèfon mòbil o bé a través de la botiga en línia.

El venedor en línia no pot obligar a acceptar un val com a forma de reembossament

Si la botiga en línia envia la mercaderia que el consumidor ha demanat i quan aquest la rep, la comanda presenta algun defecte, el client té dret a reclamar-ne la garantia legal.

Per llei, l'usuari pot escollir si vol que es repari el producte adquirit o si es prefereix que se li enviï un article nou. De la mateixa manera, cal tenir en compte que es considerarà el reembossament de l'import si la restitució seleccionada pel consumidor ha sortit malament dues vegades. En aquest cas, el consumidor podrà cancel·lar el contracte i rebre el seu diners de tornada.

La devolució de les compres realitzades no pot subjectar-se a cap requisit especial

Malgrat que aquest període de compres es caracteritzi per tenir alguns requisits, qui faci ús del període de devolució de 14 dies respecte a una compra feta en aquesta data no estarà obligat a complir cap requisit addicional als establerts per la llei.

L'exercici del dret de desistiment no pot restringir-se per part de l'empresari, per la qual cosa podrà tornar el producte sempre que ho faci dins del termini de 14 dies i el producte no estigui exempt del dret de desistiment.

Si no s'indiquen els terminis de lliurament es pot rescindir el contracte

Malgrat que de vegades no s'específica el termini de lliurament del producte, les botigues en línia estan obligades per llei a especificar els terminis de lliurament dels productes.

A més, en el cas de no complir amb l'esmentat termini de lliurament, el consumidor tindrà la possibilitat de rescindir el contracte i fer una reclamació d'indemnització. Si s'estima que la mercaderia no ha arribat a temps, es podrà exercir aquest dret de devolució.

En el cas de no estar d'acord amb la comanda no es podrà intercanviar per una altra

Gómez-Lus assegura que el dret espanyol no preveu cap supòsit en sí per l'intercanvi de productes; per la qual cosa, si el consumidor efectua una compra en línia i, després, canvia d'opinió i decideix adquirir un altre producte, l'única acció que pot fer és cancel·lar aquest contracte i fer una nova transacció.

"Durant el Black Friday es produeixen grans descomptes i els usuaris tenen un temps reduït per aprofitar-se'n, per aquesta motiu han de fer especial atenció als seus drets legals", conclou Rafel Gómez-Lus.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema