Eurekakids, cadena de botigues de joguines amb seu a Riudellots de la Selva, afronta les setmanes de més feina de l’any amb optimisme per l’evolució del negoci i amb reptes de futur important: incrementar el pes dels productes destinat al nen (roba, puericultura...) en el seu catàleg, l’expansió cap a l’Àsia, i convertir-se en una companyia de referència en un sector que tendeix a la concentració.

Ho va explicar el fundador de la companyia, Erik Mayol, durant una taula rodona del Fòum Connecta a Girona, on va avançar que tancaran el 2015 amb una facturació d’uns 45 milions d’euros, un 21% superior a la de 2014.

En l'actualitat, Eurekakids compta amb una xarxa de 164 tendes repartides en 11 països: Espanya (103), Itàlia (23), França (16), Bèlgica (7), Andorra (1), Colòmbia (8), Panamà (1), Àustria (1), Luxemburg (1), Mèxic (2) i Oman (1).

Al marge de les botigues (pròpies i franquiciades), Eurekids també ven al canal multimarca, i també compta amb una potent plataforma de comerç en línia (és la botiga més important del grup). Traduïda a set idiomes, la pàgina web d’Eurekakids s’ha renovat en els darrers mesos per adapatar-se millor als compradors que entren al web a través de telèfons intel·ligents i tauletes.

En el mateix acte de Girona, Mayol va comentar que l’experiència d’Oman havia estat molt positiva i que de cara al 2016 tenien previst créixer als Emirats Àrabs i l’Índia.

Créixer amb adquisicions

El directiu d’Eurekakids també va explicar que el sector de la joguina està «molt atomitzat» i que a curt i mitjà termini «veurem fusions i adquisicions». En aquest entorn, la companyia gironina vol convertir-se en un actor rellevant del sector i no descarta comprar alguna companyia per impulsar la seva expansió.

Les joguines d’Eurekakids busquen diferenciar-se de la competència pel seu component didàctic i pedagògic. Entre les seves més de 7.000 referències de més de 250 marques, també es poden trobar articles de puericultura i decoració.

En el darrer trimestre d’aquest any, Eurekakids també ha impulsat la renovació de les seves botigues, que ha començat per la que té al carrer Juli Garreta de Girona. Com a principals novetats presenta una decoració exterior i interior renovada i una reestructuració de l'espai de venda. El blanc predomina en la decoració i el mobiliari de la botiga perquè el protagonista absolut sigui el producte. El mussol, la mascota d’Eurekakids, també es converteix en actor principal de la nova imatge.