L'empresa gironina Frit Ravich, amb seu a Maçanet de la Selva, invertirà 20 milions d'euros per ampliar la fàbrica i doblar la capacitat de producció en tres anys. L'obra s'inclou dins un pla estratègic, que s'engega ara i abasta fins al 2020. L'ampliació de la fàbrica arriba després que Frit Ravich acabi de posar en marxa un magatzem totalment automatitzat de 18.000 metres quadrats i un nou edifici d'oficines, que han suposat una inversió global de 32 milions. L'empresa, que produeix i distribueix patates, aperitius, fruits secs i llaminadures, tancarà el 2015 superant per primer cop la barrera dels 200 milions de facturació.

Frit Ravich va començar a servir comandes des del nou centre logístic a l'octubre. El magatzem, ara en període de proves, ha doblat la superfície de l'empresa. Està totalment automatitzat i a finals d'any, quan ja operarà a plena capacitat, des d'aquí se serviran totes les comandes. Diàriament, Frit Ravich mou 40 tràilers i fins a 260 furgonetes arreu del territori estatal.

La directora general, Judith Viader, explica que el nou centre logístic capgira el concepte de magatzem tradicional. «En comptes que les persones es moguin per anar a buscar el producte, aquí és el producte el que va cap a elles», concreta. El mateix sistema rep les comandes de manera automàtica, les gestiona i indica al treballador què ha de posar a cada caixa.

Els empleats veuen cada comanda a través d'una pantalla. Mitjançant llums i panells, el sistema els va indicant a quina lleixa es troba cada producte i la quantitat que han de posar-ne a la caixa. Pràcticament no s'han de desplaçar, perquè els tenen tots allà mateix.

Quan acaben de preparar la comanda, n'hi ha prou amb prémer un botó perquè el sistema faci la resta. Una cinta transportadora s'enduu les caixes i s'encarrega d'agrupar-les per rutes de repartiment. A partir d'aquí, només cal posar-les en un palet i carregar-les al tràiler.

El nou centre logístic ha suposat una inversió de 27 milions (15 per a l'obra civil i 12 per a l'equipament logístic). S'acompanya d'un nou edifici d'oficines, que ha passat a ser la nova façana de Frit Ravich, i que ha costat 5 milions.

Créixer un 8% anual

El pla estratègic també preveu un increment continuat de la xifra de negoci. «Volem créixer entre un 7 i un 8% anualment», explica la directora general. De fet, aquest 2015, per primer cop Frit Ravich tancarà l'any superant la barrera dels 200 milions de facturació. Segons concreta Viader, l'acumulat de vendes se situarà en 203 milions, la qual cosa suposa un creixement del 9% respecte el 2014 (en què van ser 186 milions).